• Anonym (:()

vAD GÖRA?

Hej!

Jag o min sambo har varit ett par sedan vi var 14år och är nu 30år..Har 2barn på 2år och 3månader och har en dålig relation. Allt började med att vi flyttade till hus för ca 2årsedan, det vart jobbigt med ekonomin + att det vart problem på problem av olika slag..Sen har vi även glidit isär sedan vi fick småbarn, dem emellan sig i dubbelsängen..sex väldigt sällan osv. I höstas när jag var gravid hade han även kontakt med en annan tjej i telefon (i smyg) ca 5ggr per dag(!!) så det var för mig en sorts otrohet. Jag har efter det svårt att förlåta, jag trodde aldrig det om honom och jag var då gravid. Han säger att han ångrar sig och att han behövde nån att prata med. (hon är en ny bekant till honom genom jobbet, så han har ju andra vänner..).
    Iallafall..vi rör ej varran längre, retar oss på varrandra hela tiden och det är gnat och tjat om att jag tar hand om barnen mer osv..TROTS det älskar vi varrandra konstigt nog. Vi har svårt att tänka oss ett liv utan varrandra oxå pga vå¨ran långa historia tillsammans. Vi var hos par terapeut ett par ggr i höstas men tycker inte att det gav nåt.
    Ska sanningen fram tycker jag nog att vi är ganska olika ändå..jag vill resa o göra mkt saker..han inte. Men ändå höll jag på att gå under av sorg i höstas när vi nästan separerade när jag fick reda på den andra tjejjen.
    Jag vet inte vad jag ska göra!! Vi har fastnat i en dålig svacka o vi kommer inte ur den. Med två småbarn är det inte så lätt att göra en "paus" heller o flytta isår ett tag o känna efter..det är ju innerst inne inte det jag vill heller, men iböand känns det som den enda lösningen.

Jag behövder råd o hjälp!!

• Svar på tråden vAD GÖRA?
  • Gerd parterapeuten

Hej!
    Ni har ju varit tillsammans ganska länge och verkar ha haft det bra tidigare men fått problem de senaste två åren. Det kan till viss del hänga ihop med den förändring det innebär att få barn. Att ni älskar varandra är en bra grund att bygga vidare på. Jag tror att ni behöver återskapa kontakt och dialog mellan er för det verkar ha blivit ett avstånd mellan er. Ni behöver visa i handling att ni bryr er om varandra och betyder mycket för varandra. Ge varandra stöd i den här situationen, mycket ömhet och närhet och omtanke. Ni kanske skall prova en annan parterapeut för det kan hjälpa er att bryta mönster och nå varandra igen. Jag tror att ni också behöver prata om sveket i höstas, vilket du mådde väldigt dåligt av. Att tillsammans nå en förståelse så att ni kan lämna det bakom er.
    Hälsningar
    Gerd

Svar på tråden vAD GÖRA?