• Candra

Sojakorv till 9 månaders?

Kan man ge det? Kokt alltstå. Har sökt, men inte hittat nåt konkret, bara en massa om att man ska undvika det om de har mjölkallergi osv, och det har hon inte.
    Hon har två tänder än så länge.

• Svar på tråden Sojakorv till 9 månaders?
  • Blipp

Tror inte att det ska vara några problem. Kolla bara att den inte är alltför saltad. Hälsans köks sojafärs tex. är väldigt saltad (1,5%), och salt ska man ju vara försiktig med före 1 års ålder.

• Medusan

Jag vet inte egentligen men kan tänka mig att man bör vänta med att införa sojaprodukter ett tag till i och med att det finns en viss risk att en potentiell sojaallergi kan triggas igång.

• Smulan1979

Vi har en mjölkallergisk dotter som ju inte ska äta sojaprodukter pga att allergi då kan uppstå, men att alla barn skulle undvika det har jag aldrig hört.

Vår äldre dotter som inte är allergisk har fått äta sojakorv, för det är den enda korv vi har hemma Hon gillar dem jättemycket dock inte vanlig korv när hon har fått smaka.

• ysteresther

hej, det star pa alla paket som jag har sett att produkten ar kraftigt saltad. jag har inte gett det till min dotter (nu13manader) pa grund av det. battre att gora egna biffar med sojabonor, tex sa kan du ha koll pa vgad som ar i dem. kolla pa veggosajter och ta bort saltet!

knepigare, men kanske battre..?

Svar på tråden Sojakorv till 9 månaders?