• jenjen

Tips på roliga aktiviteter/utflykter i Stockholm (för små barn)

Jag tycker ibland att det kan vara svårt att komma på roliga saker att göra på helgerna med familjen. Vi har en son på 2,5 år och han tycker jättemycket om att vara ute (som de flesta barn) så vi går ofta till nån lekpark (har två jättebra med både grönområden och lekplats i närheten) vilket han tycker är kul, men vi vuxna vill ju gärna ha lite variation...

Så nu skulle jag jättegärna ha lite tips på saker att göra som en 2-3-åring tycker är roligt!

Vi har bland annat varit på spårvägsmuseet vilket var en hit, och titta på flygplan var roligt. Om det är fint väder så kan det ju räcka med att bara sticka till Hagaparken eller Stora Skuggan och titta på folk, utforska och sparka boll, men om vädret är lite sämre så vill jag hellre vara nånstans där det finns mer "att göra".

Hur är Tom tits för småttingar? (Inte direkt i Sthlm, men i alla fall möjligt som bilutföykt) Andra museer? Bra och lite speciella lekplatser där det finns mer än bara gungor och sandlåda?

Jag tar gärna emot tips på både ute- och inneaktiviteter!

Tack!

• Svar på tråden Tips på roliga aktiviteter/utflykter i Stockholm (för små barn)
  • ladysoul77

Vår dotter är lika gammal och hon gillar Blecktornsparken på söder som har grisar och kaniner förutom en stor lekpark med servering. Sedan kan jag rekommendera Akvariet på Djurgården eller Naturhistoriska riksmuséet. Igår var vi i Tyresta gård. Även där hade de djur (ponnys, kaniner och höns) och servering. Junibacken är ju supermysigt men dit ska man INTE gå på en helg, eller sport/påsklov och dyl. Det är helt vidrigt då det är mycket folk..

• qlurig

Skulle precis oxå svara junibacken...
    Vi går nog dit en ggr i veckan eller iallafall varannan...
    Det är ganska dyrt inträde men köper man årskort så blir det helt oki.

Bandhagens parklek är oxå mysigt och plus för att det är inhängnat (behövs med tvillingar).

Kulturhuset och rum för barn går vi till om vi ändå är inne i stan.

annan favvo är skansen.

Högdalens simhall är super för de små.

Mamma till Prinsessan Nova och Prinsen Oliver 07-10-01
  • Kaja78

Kanske Tekniska museet? Jag var där mycket med min farmor och farfar när jag var liten. Då fanns det nåt som hette Teknorama där det var mycket saker att pilla på och greja med och testa själv. Kanske egentligen passar lite större barn men jag tror att en del saker passar även småttingar.

Annars var jag på badhuset med min 2-åring för någon vecka sen. På Huddingebadet har de ett miniäventyrsbad för barn 0-8 år. Det tyckte hon var superskoj!

Svar på tråden Tips på roliga aktiviteter/utflykter i Stockholm (för små barn)