• Skåning75

Någon annan med barn som har en man som jobbar kvällar och helger?

Hej
    Jag undrar om det finns någon annan här som har en man som jobbar kvällar och helger och som har barn? Hur klarar ni det? Känns lite tungt ibland....

• Svar på tråden Någon annan med barn som har en man som jobbar kvällar och helger?
  • Lycka0610

Ja, min sambo jobbar var 3 helg o kvällar på veckorna..
    Jag vet hur de känns, de är jobbigt..
    Men snart så börjar han nytt jobb o är på hemma plan! Annars jobbar han inte på hemmaplan!

Vad jobbar din sambo med?

• Mika86

hade det.
    Jag jobbade dagtid o han eftermiddagar, träffades bara på helgerna men det va rätt bra kändes det som, man uppskattade den lediga tiden mer men visstdet va jobbigt med, särskilt att sitta själv på kvällarna när pojken somnade vid halv sju

• Marma

ibland helger annars 24/7....han pendlar o hemma veckovis så när ha njobbar ser jag inte honom alls på 2-3v typ ibland mer....tycker det e vanesak men absolut e det jobbigt ibland

• Fru Sveden

Min man gjorde det tidigare och det var lite jobbigt speciellt när sonen var lite. Han bytte dock tjäns i okt förra året vilket gjorde att han nu jobbar mån-fre 09.00-18:00, men har fria arbetstider och kan komma och gå lite som han behagar Vilket har varit bra för oss.

• PetraD

min man jobbar mycket kvällar och helger, nästan enbart.. ibland dagtid också och ibland HELA dagar. för några år sedan jobbade han måndag till torsdag kväll och helg (kväll/natt) men nu är ganska oregelbundet (timvikarie), men mest/mycket kväll & helg

tycker funkar ganska bra, är ju så van.. har blivit sena vanor för mig bara för att kunna träffas. men har varit hemma mycket så... värre för barnen som inte träffar honom så mycket..

skönt när man kan välja vad man själv vill se på tv på kvällar..

• Blåbärsmuffin

Nä, ombytta roller i vår familj - jag jobbar skift och jobbar ett par kvällar varje vecka samt 2 helger av 5... Fast min man verkar vara ganska nöjd med att få ta hand om barnen själv då och då

• LeGizmo

Min sambo är egen företagare och jobbar två veckor natt och två veckor dag... När han jobbar dag så åker han 02.30 och kommer hem omkring 17... Vi äter, han fixar lite papper sen går han och lägger sig vid 20.... När han jobbar natt åker han vid 15 och kommer hem 05.... Man sliter inte ut varann Men när han väl är hemma och är vaken så har han hand om sonen för det mesta vilket är himla skönt....

• Lyckligast

Min sambo jobbar skift  både dagar, kvällar och nätter.
    Och då han jobbar helg (vilket händer rätt ofta) så jobbar han 12 timmars pass.
    Så jobbar han natt som han har gjort hela helgen nu så börjar han halv 6 på kvällen och kommer hem typ samma tid morgonen efter.
    Visst är de rätt jobbigt ibland.

• BängtRagnhild

Min make jobbar 08.30 - 16.30 mån-fred. Sen jobbar han 20.00-05.00 Fred-lör.
    Det är tungt och jag hatar verkligen helger, då jag dels är själv med hela ansvaret dygnet runt och dels för att vi inte träffas.
    Men vi löser det genom att han tar morgnarna på vardagarna så jag får ligga och dra mig. Sen får man se till att ha effektiv kvalitetstid när man väl träffas

• Skåning75

Tycker också att det är jobbigt med helger då vänner har familjetid. Vill försöka se positivt på det hela, men ibland är det svårt. Lättare att fokusera på det negativa....Känns bra att få lite tips från er andra på hur man ska ändra inställning och tycka att det är OK med läggning av barn och många helger själv med barn!

Svar på tråden Någon annan med barn som har en man som jobbar kvällar och helger?