• Anonym (okunnig)

höggravid o jättevarm i underlivet? är det nåt fel?

hej! jag är alldeles genomhettad i underlivet känns det som, alltså inte svider, gör ont eller kliar utan det känns som om temperaturen i slidan är 50C typ. känns även annorlunda o konstigt när vi har samlag. ungefär som om jag är jättemjuk därnere o  supervarmt mellan benen när han stoppar in den i mig. varför är det så? är det normalt o något med graviditeten att göra? Ibland kan det även ila till i underlivet när bebisen rör sig. den är fixerad kanske jag borde säga.

• Svar på tråden höggravid o jättevarm i underlivet? är det nåt fel?
  • redneck girl

man blir varm och svullen även i underlivet som gravid.fullt normalt.

• Anonym (okunnig)
    redneck girl skrev 2010-04-09 15:39:44 följande:
    man blir varm och svullen även i underlivet som gravid.fullt normalt.
    är du säker? går det över sedan efter förlossningen? för jag ska föda med snitt o jag vill inte vara så här varm o svullen jämt inge skönt juh.
  • redneck girl

svullnader brukar gå bort på någon vecka efter.

• acilegna

Det går över, bebisen börjar fixera sig, kroppen förbereder sig inför förlossningen....Fogar luckras upp... Lycka till med förlossning och liten söt...

• Anonym (okunnig)

jamen går värmen bort åxå? eller är det något fel att jag känner mig så varm därnere o varm när vi har sex? vill inte ha det så jämt heller. bebben är fixerad kan det bero på det?

• Anonym

Svullnaden kommer sig av att du har en ökad blodvolym i kroppen plus att det är ett ökat tryck mot underlivet från bebisen. Det kommer gå över efter förlossningen.

Själv svullnade jag upp lite precis efter förlossningen, men det går tillbaka och det är ingen fara. Faktiskt såg jag för jävligt ut därnere när det var som värst, pigmenteringen och blodgenomströmningen gjorde att jag såg blålila ut, och eftersom huden var så spänd spretade  könshåret åt alla håll. Värsta trollmusen *lol*

Men nu är jag snygg i snippan igen

• Anonym
    Anonym (okunnig) skrev 2010-04-09 20:20:16 följande:
    jamen går värmen bort åxå? eller är det något fel att jag känner mig så varm därnere o varm när vi har sex? vill inte ha det så jämt heller. bebben är fixerad kan det bero på det?
    Det är att du har mer blod i vävnaderna som gör att du är varmare, så det går bort.
  • Anonym (okunnig)

skönt att svullnaden går bort. men det här himla värmen då? känns inget skönt, gör inte ont men känns inte skönt att vara så himla varm mellan benen när man har sex o även annars.

• Anonym (okunnig)
    Anonym skrev 2010-04-09 20:24:12 följande:
    Det är att du har mer blod i vävnaderna som gör att du är varmare, så det går bort.
    tack snälla . jag är så rädd om min mus, sex är ju nåt av det bästa som finns, men just nu känns det inte alls bra, därför jag blir så orolig, vill ju va som vanligt därnere igen.
  • acilegna

Värmekänslan försvinner... De symtom man kan ha som gravid, typ urinträngningar, värmesvallningar, halsbränna brukar enligt min erfarenhet försvinna omedelbart ett att barnet är fött... För en del kan det ta ett par dagar... Om dina värde är bra och du inte har någon äggvita ska det nog inte vara något farlig.. Tala med mödravården om du är orolig.. Ånyo lycka till...

• redneck girl

du har inte fått åderbråck i slidan då? har själv inte haft det,men en vän till mig har haft det.då var det varmt och ömt sa hon.kyl med is i en handduk.de brukar också försvinna efter en förlossning.

• Anonym
    Anonym (okunnig) skrev 2010-04-09 20:26:48 följande:
    tack snälla . jag är så rädd om min mus, sex är ju nåt av det bästa som finns, men just nu känns det inte alls bra, därför jag blir så orolig, vill ju va som vanligt därnere igen.
    Det kan kännas lite konstigt just när man börjar ha sex igen efter förlossningen, eftersom man kan behöva knipa en del. Det gäller även om man får snitt eftersom musklerna inte förslappas av sljälva förlossningen främst, utan att man har en massa uppmjukande hormoner i kroppen och en bebis med tillhörande fostervatten, moderkaka och hela baletten trycker på och tänjer uppifrån.

Så kör igång med knipövningar och öka på det om du tycker at tdet inte känns lika mycket längre när ni har sex, och att orgasmen liksom ligger "längre bort".
  • mina1

Åderbråck i underlivet ger den känslan!! Jag hade MASSOR men ser nu "helt normal ut" utan någon värmekänsla som du beskriver. Det försvann strax efter min förlossning.

• Anonym (okunnig)

har kollat med spegel men jag ser inga åderbrock. jag har inte heller ont när jag tar där.

Svar på tråden höggravid o jättevarm i underlivet? är det nåt fel?