Magkatarr?! Gallsten?!
Jag är gravid i v. 24 och har börjat få problem med magen... Till en början sved det bara uppe i magmunnen och jag vet ju att det är vanligt med sura uppstötningar under graviditeten men för ungefär en vecka sen så började det göra riktigt ont, fick som ett anfall under kvällen och jag bara låg och grät, ingenting hjälpte!
Dagen efter ringde jag till sjukvårdsupplysningen där jag fick rådet att ta losec och kunde ta alvedon om jag fick jätteont.
Problemet är att jag har jätteont varje dag! Men det har mer blivit en smärta över bröstet och inte så mycket i magmunnen längre. Det trycker något fruktansvärt, känns i ryggen och jag kan knappt andas men när jag tagit alvedon så blir det bättre för stunden.
Problemet är att jag inte vill ta alvedon varje dag med tanke på att jag är gravid, det står att det är ofarligt för gravida men jag menar, det kan ju inte vara hälsosamt att jag tar alvedon varje dag! Gör jag dock inte det, så känns det som att jag ska dö av smärtan!
Jag har nu googlat runt en massa och såg att det även var väldigt liknande symptom till gallsten!
Är jag hypokondrisk eller är det någon annan som haft så svår smärta under graviditeten?
Jag ska fortsätta med Losec-kuren i en vecka till....
Tacksam för svar gällande symptomen, alvedon, risker, ja allt!