• Svar på tråden Vad är detta för människa??
  • Lorelei

Känns som ett mycket dåligt och alldeles för sent aprilskämt. Fy f*n  

• Stårschan

Man får ordentliga psykopatvibbar när man läser brevet!

Panem et circenses - eller chips och Idol?
  • princess77

Skrämmande att det finns sådana människor,stackars pojke !!Hoppas inte det finns andra barn i den familjen..

• strandsnäcka

Så vidrigt. Hoppas att det får till följd att USA blir hårdare i sina kontroller av vem som får adoptera. Och hoppas för guds skull att någon annan tar hand om pojken!

• hon mot strömmen

Bara den pojken får komma till en kärleksfull familj som verkligen vill ha honom. Han måste vara helt förstörd. 

Hur kan hon göra så???????????

• Ethi

Åh, fy... Hur kan man bara... Hur KAN man?! *ryser*

• swisch

Man kan förstå att ryssarna inte vill sicka sina barn till USA mer.
    Det ryska barnen är SÅ välkomna hit istället! Hoppas hon får ett rättvist straff så att ursprungsländerna ser att detta är INTE ett OK beteende utan ett brott av en sjuk person.

• Milkina cerka

Åh, jag såg det o. tänkte starta en tråd - tur jag inte gjorde det.
    Stackars, stackars lille pojke {#lang_emotions_cry}.

Har tyvärr inte ett dyft svårt att föreställa mig hans känslor eller annat runt omkring detta..

Jag kan b å d e Be o c h Tänka.
  • M2003

Ryssland har styoppt sina adoptioner till USA och jag hoppas att andra länder gör så också!
    Vi här i Sverige skall vara glada för de tuffa regler som vi har här för de som skall adoptera. Kanske skulle de vara än tuffare.
    Barnen är det viktigaste och måste skyddas mot människor som inte borde adoptera. Barnlängtan är en sak, men att vara en god förälder är en annan sak!

• varmchoklad

Jag läste brevet mamman skrivit och fick intrycket att hon såg sin son son ett husdjur, en hund eller katt som skulle finnas till för att göra tillvaron "mysig" (detta står naturligtvis inte i brevet men det är det intyck jag fick då jag läste mellan raderna av vad hon skrev) När man adopterar ett lite större barn borde man vara beredd på att jobba hårt för att hjälpa barnet att bearbeta ankomsten till den nya familjen och att anpassa sig... Detta trodde jag att adoptionsagenturerna hjälpte till med.

• Sally
    Poppinella skrev 2010-04-09 21:25:42 följande:
    Såg en annan artikel i DN om detta:www.dn.se/nyheter/varlden/ryssland-vill-stopp...Denna historien är helt fruktansvärd, stackars pojke! Hoppas innerligt att han kommer till en bra familj och kan känna sig trygg efter detta fruktansvärda svek.

Det vore bra om det blir så som i artikeln, att adoption stoppas i väntan på nytt avtal.  Man hoppas att de skärpar kraven på adoptanter MYCKET mer (dock finns knasiga adoptanter i alla länder, tyvärr.  Freddy-tragedin för några år sedan är inget att vara stölt över heller).

Hoppas verkligen att lille killen hittar ett nytt och väldigt mycket bättre hem.
  • Göteborgsmamman75

Men alltså, jag tycker det ändå är fel om Ryssland stoppar adoptioner till USa för detta.

Det är ju fruktansvärt för denna lille pojken, men alltså kvinnan är ju sjuk på något vis, en omänskligt elak person, och det beror ju INTe på att hon är från USa just. jag menar de allra flesta amerikaner som adopterar är väl som normala männsikor. Jag menar rötägg finns väl överallt kvinnan kunde lika gärna varit från Sverige.

Denna kvinna bör defintitivt stoppas från att adoptera något barn överhuvudtaget, men att stoppa alla amerikaner från att adoptera ryska barn vore väl lite drastiskt. Det skulle hindra m¨ånga ryska barn från att få kärleksfulla medmänskliga föräldrar också bör man ju tänka på.

• Emeli
    Göteborgsmamman75 skrev 2010-04-10 13:32:58 följande:
    Men alltså, jag tycker det ändå är fel om Ryssland stoppar adoptioner till USa för detta.Det är ju fruktansvärt för denna lille pojken, men alltså kvinnan är ju sjuk på något vis, en omänskligt elak person, och det beror ju INTe på att hon är från USa just. jag menar de allra flesta amerikaner som adopterar är väl som normala männsikor. Jag menar rötägg finns väl överallt kvinnan kunde lika gärna varit från Sverige.Denna kvinna bör defintitivt stoppas från att adoptera något barn överhuvudtaget, men att stoppa alla amerikaner från att adoptera ryska barn vore väl lite drastiskt. Det skulle hindra m¨ånga ryska barn från att få kärleksfulla medmänskliga föräldrar också bör man ju tänka på.
    I USA finns inte den typ av adoptionslagstiftning som vi har i Sverige. Jag tycker det verkar vettigt av ryssarna att stoppa adoptionerna till USA tills de har gjort en ny överenskommelse om vilka regler som ska gälla. Ryssland kan t.ex. ställa högre krav på de amerikanska hemutredningarna, och på vilka de ska godkänna som adoptivfamiljer. När de har skrivit ett nytt avtal kan verksamheten tas upp på nytt.
  • Thalis

Jag ryser varje gång jag tänker på historien och ser pojkens ledsna ansikte!
    Saknar kommentarer!

Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
  • Thaibebis

Efter att jag läst detta hemska gick in till sonen när han sov för att titta på honom och viska att jag älskar honom och att han är vårat allt. Vi säger det hundra ggr om dagen men var tvungen att se och klappa på honom.

Hoppas verkligen detta gör att det blir hårdare koll när det gäller adoptanter från USA. Synd att de människorna som inget annat vill än att adopter blir lidande, men det är ju så det blir om nägon missköter sig.

Kramar Sandra mamma till världens goaste kille från Thailand.

• M2003
    Göteborgsmamman75 skrev 2010-04-10 13:32:58 följande:
    Men alltså, jag tycker det ändå är fel om Ryssland stoppar adoptioner till USa för detta. Det är ju fruktansvärt för denna lille pojken, men alltså kvinnan är ju sjuk på något vis, en omänskligt elak person, och det beror ju INTe på att hon är från USa just. jag menar de allra flesta amerikaner som adopterar är väl som normala männsikor. Jag menar rötägg finns väl överallt kvinnan kunde lika gärna varit från Sverige. Denna kvinna bör defintitivt stoppas från att adoptera något barn överhuvudtaget, men att stoppa alla amerikaner från att adoptera ryska barn vore väl lite drastiskt. Det skulle hindra m¨ånga ryska barn från att få kärleksfulla medmänskliga föräldrar också bör man ju tänka på.
    Man har väldigt lite krav på sina adoptivföräldrar i USA och många har en annan syn på adoption mot var vi har här i Sverige. Jmf den busslast av barn som amerikanska frireligiösa hjälparbetare försökte smuggla ut från Haiti för att adopteras bort i USA. Det visade ju sig sedemera att barnen hade Haitiska föräldrar som letade efter dem i den tumult som hade uppstått efter jordbävningen.  Eller det kaos som USA ställde till med i Vietnam innan adeoptionerna därifrån stoppades. Hårdare krav på famijerna skulle vara bra och dessutom borde inte pengar få styra.
Svar på tråden Vad är detta för människa??