nollåtta skrev 2010-04-09 20:49:14 följande:
Hej Okej, hm det är så svårt det här. Jag vet ju ungefär vad man kan jobba med som utbildad personalvetare, det är just kandidaten jag tänker på, vad man kan läsa för lämpliga påbyggnadskurser sen. Vill gärna jobba med människor, har varit inne på socionom men nu tvekar jag lite. (måste komplettera med matte b också) Är intresserad av mänskliga beteenden, hur människor fungerar som individer men också i grupp mm. Vill jobba med personalfrågor men inte bara sitta på kontor utan vara ute i verkligheten också. Det är verkligen skitsvårt det här
Jag har sett att det finns ett master-program inom HR, fanns bland annat på mittuniversitetet.
www.miun.se/Mittuniversitetet/Utbildning/Utbildningsutbud/ATLAS/Visa-program/
Och ja, det är jättesvårt! Beteendevetare verkar också intressant men även där är det svårt att få jobb. Socionom som jag pluggar är visserligen jäkligt kul, fast det är ju inriktat på socialt arbete, så många kurser handlar ju om andra grejer också. Just nu läser vi juridik t ex...
På PA-programmet är det väl en kurs i företagsekonomi också? (Tänker att det är trist)

Har du funderat på att läsa Psykologi och lite annat du gillar och "bygga" din egen utbildning?