• FabulousMom

Mycket blod i avföring (detaljerad beskrivning)

De senaste dagarna har det blödit mkt från ändan när jag bajsar. Först trodde jag att det var mens eftersom hela vattnet i toaskålen färgades rött. Men det kom ju från baken.. Nu har det varit i flera dagar, det gör inte ont eller känns konstigt men jag undrar ju vad det är. Tänkte kolla upp det nån dag i nästa vecka, men tänkte ändå om någon som haft hemorrojder kunde bekräfta om detta låter som det eller något annat?

• Svar på tråden Mycket blod i avföring (detaljerad beskrivning)
  • kalli89

om man är väldigt hård imagen kan man också blöda

• FabulousMom

Jag är inte hård alls, helt normal och bajsar typ varannan dag.

Så länge det inte är farligt så kan jag ju vänta tills nästa vecka, jag känner inte av det i alla fall, men lite obehagligt är det eftersom det är så mycket blod.

• JA77

Blod i avföringen ska man ALLTID kolla upp! Kontakta vårdcentralen direkt.

• Melmis

Har du ätit rödbetor? det kan göra att man bajsar "blod". det ser precis ut som man blöder fast det är från rödbetans röda färg...
    Annars måste du nog kolla upp det, helt klart. Blöder man från tarmen ska man ALLTID kolla upp det!!
    Visst kan vara hemorojder, men då brukar man ju känna att man har ont eller obehagskänsla.

• FabulousMom

Jag har inte ätit rödbetor..

Idag blödde det inte, så jag avvaktar tills nästa gång och ser om det blöder då.. Konstigt :S

• lollipop25

var säkert en hemorojd som sprack

• IngentingAlls

Analsprickor eller hemorrojder. Har själv hemorrojder som spricker ibland och då fyller jag hela toan med blod men då brukar jag smörja med en salva som jag inte minns namnet på just nu och då brukar besvären vara borta på någon dag eller två.

Hur ser blodet ut? Rött? klarrött? Sitter det ihop med bajset? droppar det från rumpan i toan eller kommer det bara när du bajsar?

Svar på tråden Mycket blod i avföring (detaljerad beskrivning)