ikväll ska vi nog prova på färdknäppen :-)
ja men det blir en gångn
har nio dagar kvar idag och en del förvärkar och sånt...så nu håller vi tummarna...nån mera som ska prova på det ikväll
ja men det blir en gångn
har nio dagar kvar idag och en del förvärkar och sånt...så nu håller vi tummarna...nån mera som ska prova på det ikväll
Vi försökte i förrgår..
Sambon hoppades verkligen att nåt skulle hända, han ringde 08:00 morgonen efter bara för att kolla om typ slemproppen släppt eller något liknande. Haha.
Men tyvärr.
Dock är jag inte beräknad förrän 26april, men pga mycket sammandragningar, högt blodtryck och äggvita i urinen så vill vi gärna ha ut bebis snart.
Till och med BM hoppades att han skulle komma snart eftersom jag mår som jag mår.
Hoppas ni har större lycka! :)
ja än har gårdagens färdknäpp inte funkat....mera ont idag när jag går bara inge mera...tyckte oxå att slemisen eller något iallafall skulle börja släppa men icke....ursch för att må så hoppas eran bebis kommer snart då!
har läst någonstans att man måste ha sex typ 3 gånger på en dag för att det ska fungera vet inte om det stämmer dock
ja jag har oxå hört det...men har oxå hört dom som haft en gång och det funkat för...sen om det är själva färdknäppen eller inte som hjälper till vet man juh inte
Jag har hört att det krävs fem utlösningar för att en färdknäpp skall funka.
Jag har hört (läst) att ämnet som finns i sperman som sägs sätta igång det hela (minns inte vad det heter) iaf...att det tas upp bäst av kroppen via tarmen så kanske några avsugningar funkar istället...vad vet jag
själv e jag bara i v36 lite tidigt att testa ännu här dock
Upprepade samlag i tät följd är kanske inte det vi suktar mest efter i slutet av graviditeten, och alltihop bara handlar om när bebisen ska födas. Men i alla tider har människor hävdat att det fungerar, att sex är det allra bästa knepet för att få förlossningen att starta. Men nej, färdknäppen fungerar inte och det är nog de flesta barnmorskor överens om.
Det är klart att folk så gärna vill tro på färdknäppen, men det finns inget vi kan göra själva. Det är bara på sjukhuset man kan sätta igång en förlossning.
Det är dock inte så konstigt att många tror att det skulle kunna finnas ett samband mellan sex och förlossningsstart eftersom ämnet prostaglandin, som används när man sätter i gång förlossningar på kemisk väg, även finns i liten dos i mannens spermier. Men mängden i mannens spermier är så otroligt liten att det inte ens skulle hjälpa om man så höll på som kaniner i 24 timmar, än mindre de 2-3 utlösningar som myten talar om.
Men önska er all lycka , Pumpa på
Hoppas bebben kommer snart
Men det är väl inte bara pga sperman det borde fungera?
Jag menar, att pirren är där inne och retar livmodertappen borde ju också ha något med det att göra? Tänkte på det här med hinnesvepning, då är väl BM och pillar med fingrarna där inne?
Sen om man får orgasm kanske livmodern kommer igång med sammandragningar eller något!
Jag vet inte. Bara en tanke.
Inte lönt jag provar det är bara i v 12 än
Men provade med mitt andra barn var då i v 39+5 så var ju ändå där i krokarnna.
Hade sex på kvällen och på natten vid 12 kom första värken han föddes sedan ca 7.30 Så på mig funkade hade inga känningar innan med sammandragningar eller så. Var mest nervös att BM skulle kunna se att vi hade haft sex:-P
Men lycka till.
Jag känne rsjälv för att prova, BF nu på måndag. Men - sambon är tveksam, vi har inte haft sex sen i januari... Hur ska man få igång honom egentligen?
PROVA DILDO MED VIBRATO. jag gjorde det i vecka 37 plus 6 och vattnet gick 10 min efter.. Ny färdknap,, Tror på att vibraton hjälper...
ja maken min tycker inte heller det är så där jätte kul med en jätte mage ivägen sen är han lite rädd att det ska göra ont på mej....
Men tjejer, bakifrån slipper ju karln magen i alla fall! :)
De får ta och "offra" sig lite :)
Prövade färdknäppen i fredag och jag kan ju säga att det var ingen njutning direkt..
Gjorde ont och så kändes det som magen skulle spricka då min man kom imot magen min.
Fick kanon ont efter och massor av sammandragningar men sen var det som innan vår färdknäpp :(
Har även prövat att gå lång skogspromenad både i lördag och i söndags men det vill inte starta...
Ska träffa läkaren på förlossningen på ons och eventuellt blir jag igångsatt :)