• Änglatuss

Plastad frote, vad är de?

Ja vad är de? och var har man de?

*?*

• Svar på tråden Plastad frote, vad är de?
  • Madtito

kiss skydd hade jag d till så att säga, man kan ha d som kräk skydd på bebisar..
    vissa har d även på skötbord har jag hört.
    ja d är variation på anv områden.
    frotté på ena sidan o den andra sidan är glansig*lätt att torka bort om d kommer nåt där*

• Tumbling down

Det är precis vad det låter som, en handuk med plast på undersidan. Används tex i babisen säng för att skydda madrassen mot läckande blöjor

• Madtito

alltså kräkskydd på bebisar menar jag i sängen alltså..*ler*

• Tea81

Det är som en handduk med plast/gummi på ena sidan och man har den isängen så att man skyddar madrassen.

• Little M

Är det inte vad de låter...Alltså typ en handduks liknande sak som det är nån sorts plats på under...Man kan t ex ha det på filten om bebisen ligger utan blöja så tar plasten emot lite kiss...
    Eller har jag fattat fel ??

• Jojo77

tunnt frottéaktigt tyg

har det som skydd i sängen t.ex mot kiss etc

• Änglatuss

aha ungefär som draglakan och sånt som vi har till gamlingarna på äldreboendet

då fattar jag
    såg bara att de kunde användas i så många olika områden
    tack ska ni ha

• mammacatta

fast d är totalt överreklamerat, den blir JÄTTEVARM att ha i sängen å så. sen är d betyyydligt lättare att ha tex ikeas plastbytesunderlägg och en handduk - frottén är ganska klurig och omständig att tvätta. sen är den mycket dyrare än billiga handdukar (som man dessutom kan ha med sig i bytesväskan sen).

• Rainbow

Det är jättejobbigt att ha plastad froté under dra-på-lakan till spjälsäng. Vi ahr kört utan. Emil har ju blöja på natten, så han har inte kissat på sig. Och bebisar som spyr på natten, räcker det med ett badlakan att ha under babyn.

• Prego75

Håller med... platad frotté är totalt överreklaerat. Vi fick flera meter av min svärmor när dottern föddes för 6 år sedan. Visst vi använde det då och då - t ex när dotterna låg på filt på golvet och vädrade rumpan (hon hade blöjeksem). Men eftersom frottén är plastad så absorberar den ingenting. Händer det en olycka så rinner det åt alla håll och dessutom är det rejält svettigt att ligga på plastad frotté - tänk dig en arg bebis som skriker sig svettig - det är som att springa marathon i gummidräkt ungefär..

Den här gången kör vi nog med valg frotté - enkelt att tvätta och luftigt!

Svar på tråden Plastad frote, vad är de?