• s89

    Någon mer än jag som har rätt mycket molande värk?

    Hej!

    Någon mer än jag som har molande värk i magen, samt kramper och stickningar?
    Blir orolig att det är missfall, fast vet ju faktiskt att man kan ha det så. Vilken vecka är ni i? Om ni varit gravida innan hur länge höll det på?

    Tacksam för svar {#lang_emotions_laughing}

  • Svar på tråden Någon mer än jag som har rätt mycket molande värk?
  • Smulan 89

    Jag hade molande värk i v 5-7 ungefär men kan få de ibland nu oxå. Är i v 12 nu. Känner mig oxå orolig för mf ibland, men en kompis som är gravid med andra barnet säger att de ska vara så. Om du inte får ont i samband med blödningar (större blödningar), så kan du andas ut. Det är livmodern som växer.

    Vilken vecka är du i?

  • Tuffsan01

    Jag hade rejäl "mensvärk" i början, från v 4 till 8 ungefär. är nu i vecka 14 och känner av det då och då...

  • Helen C

    Har oxå mycke molvärk som kommer och går... Det e vanligt så inget att oroa sig för, men jag va orolig innan då jag inte haft de tidigare under mina två graviditeter...
    Vecka 11 på måndag

  • s89
    Smulan 89 skrev 2010-04-10 12:45:02 följande:
    Jag hade molande värk i v 5-7 ungefär men kan få de ibland nu oxå. Är i v 12 nu. Känner mig oxå orolig för mf ibland, men en kompis som är gravid med andra barnet säger att de ska vara så. Om du inte får ont i samband med blödningar (större blödningar), så kan du andas ut. Det är livmodern som växer. Vilken vecka är du i?
    Vad skönt att veta! {#lang_emotions_laughing} Går in i vecka 6 nästa vecka. (5+0) blir det då va? {#lang_emotions_wink} idag är det 4+5 dagar alltså vecka 5.. hiihi
  • s89
    Helen C skrev 2010-04-10 14:14:48 följande:
    Har oxå mycke molvärk som kommer och går... Det e vanligt så inget att oroa sig för, men jag va orolig innan då jag inte haft de tidigare under mina två graviditeter... Vecka 11 på måndag
    Okej. Skönt att veta! {#lang_emotions_smile} Lugnar allt ner än då{#lang_emotions_smile} Mysigt..!
  • s89
    Tuffsan01 skrev 2010-04-10 14:12:58 följande:
    Jag hade rejäl "mensvärk" i början, från v 4 till 8 ungefär. är nu i vecka 14 och känner av det då och då...
    okej. Skönt att veta att det kan vara så även över vecka 12 då {#lang_emotions_smile} Då vet man ju om att fler folk som haft det.. Vill bara att vecka 12 ska vara över nu, så man kan försöka slappna av{#lang_emotions_wink}
  • Pellepellepelle

    Jag är i v.15-16 och har så ännu, har nyligen fått kolla att allt är ok, ligamenten och allt som rör sig och växer bara, blir också orolig då och då men det ska visst vara ok!

  • s89
    Pellepellepelle skrev 2010-04-10 21:15:17 följande:
    Jag är i v.15-16 och har så ännu, har nyligen fått kolla att allt är ok, ligamenten och allt som rör sig och växer bara, blir också orolig då och då men det ska visst vara ok!
    Skönt att allt ser ok ut! {#lang_emotions_laughing} är också orolig att det inte ska se bra ut eller att man får missfall {#lang_emotions_undecided} Men tror inte man ska oroa sig. För de vanligaste missfallen sker ju oftast innan man vet om att man är gravid. Sen kan man ju även få missfall efter. Men oftast sker det isåfall, OM det sker. Men man kan ju aldrig vara säker. Det är de som skrämmer mig. Är i vecka 6 imorgon. En evig väntan!
  • s89

    Anelan: Vad skönt att höra att du hade mycket molande värk.. Man blir lika orolig varje gång. Men samtidigt så vet man ju att det är normalt {#lang_emotions_laughing} Spännande att vara i vecka 31. Snart dags då {#lang_emotions_wink}

  • Millimetern
    Anelan skrev 2010-04-11 10:24:20 följande:
    Jag hade mycket molande värk, kramper och "hugg" i magen de första månaderna. Den molande värken har kommit och gått lite för mig under hela graviditeten. Är nu i vecka 31
    Jag kan bara hålla med Anelan. 
    Jag är också i vecka 31 och har också haft molande värk av och till. Men som många säger så sa min barnmorska också att så länge jag inte blöder kraftigt samtidigt bör det inte vara någon fara. 
    Under dom första 16 veckorna hade jag små blödningar också som jag oroade mig över. Men samma där, är det inte rikliga blödningar och man inte får ont i magen samtidigt så bör det heller inte vara någon fara.
    När jag var i vecka 25 knäade jag en morgon när jag skulle kliva upp. Det skar till ganska långt ner i magen, alldeles ovanför blygdbenet. Två gånger skar det till och båda gånger jag skrek jag av smärta och knäna bara vek sig.
    Vi blev jätterädda att det hänt något men väl inne på förlossningen såg allt jättebra ut och då hade jag inte ont längre. Läkaren kunde inte konstatera något varför jag hade fått så ont. 
    Fem dagar senare var jag hos en sjukgymnast för jag hade börjat få problem med foglossning. Då hon skulle förklara var ligamenten i bäckenet satt så tryckte hon till över blygdbenet och det blev precis samma skärande smärta jag upplevt tidigare.
    Så all smärta behöver inte vara farlig smärta men visst fa*en blir man orolig. 
    Lycka till med din graviditet! {#lang_emotions_smile}
  • SötFlöt
    s89 skrev 2010-04-10 01:00:20 följande:
    Hej!Någon mer än jag som har molande värk i magen, samt kramper och stickningar?Blir orolig att det är missfall, fast vet ju faktiskt att man kan ha det så. Vilken vecka är ni i? Om ni varit gravida innan hur länge höll det på?Tacksam för svar
    Jag hade precis likadant i början, kändes som jag skulle få ett missfall, hur det nu känns..men trodde nästan det. Detta var väl v.5 fram till v.8 (minns ej exakt..) sedan fick jag mer stickningar i livmodertappen och hade detta fram till säkert v.20 men det ska tydligen vara så, i allafall på mig PS. efter vecka 20 fick jag mer sammandragningar (gjorde ej ont) och det hade jag hela graviditeten men det är vanligt det med, kroppen kanske övar?
    ★☆°♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova Sarah Mathilda 5/3 ♥¸.?°´¯) ♥☆°★
  • Anelan
    s89 skrev 2010-04-11 12:44:41 följande:
    Anelan: Vad skönt att höra att du hade mycket molande värk.. Man blir lika orolig varje gång. Men samtidigt så vet man ju att det är normalt Spännande att vara i vecka 31. Snart dags då
    Ja, nu är det inte långt kvar jag längtar som bara den efter att få träffa liten {#lang_emotions_sunny} Jag minns hur lång och orosfylld den första tiden var, håller tummarna för att tiden ska rulla på för dig, för er allihop!

    Som flera andra har skrivit behöver inte smärta vara någontig farligt eller dåligt. För mig var den molande värken ett tecken på att allt var som det skulle. När jag fick mitt mf försvann molvärken ett par dagar innan och likaså var det de försök jag gjorde som inte resulterade i graviditet. Så jag såg molvärken som min kompis {#lang_emotions_dreamer}
  • s89
    Anelan skrev 2010-04-11 19:37:01 följande:
    Ja, nu är det inte långt kvar jag längtar som bara den efter att få träffa liten Jag minns hur lång och orosfylld den första tiden var, håller tummarna för att tiden ska rulla på för dig, för er allihop! Som flera andra har skrivit behöver inte smärta vara någontig farligt eller dåligt. För mig var den molande värken ett tecken på att allt var som det skulle. När jag fick mitt mf försvann molvärken ett par dagar innan och likaså var det de försök jag gjorde som inte resulterade i graviditet. Så jag såg molvärken som min kompis
    Okej! Det är ju bra då! {#lang_emotions_laughing}
  • Kiki16

    Det känns bra att läsa kommentar här, jag har molande värk och är orolig, men kanske mindre orolig när jag läser vad ni skriver här.

  • Kiki16

    Det känns bra att läsa kommentar här, jag har molande värk och är orolig, men kanske mindre orolig när jag läser vad ni skriver här.

Svar på tråden Någon mer än jag som har rätt mycket molande värk?