• Pumpis

Ni som går på Oxbackskliniken!

Hej!
    Jag undrar i vilken vecka ni varit på inskrivningen och är ni nöjda? Ringde dit igår och trodde jag skulle få en tid men tydligen så ringer BM som får din akt när det blir dags. Undrar när det brukar vara dags att få komma dit? har ni gjort VUL i samband med inskrivningen? eller begärt att få göra KUB testet? Undrande..

• Svar på tråden Ni som går på Oxbackskliniken!
  • Mickes puma

Första gången (jag gick på Oxbacken) var jag på inskrivning efter KUB-ul men fick remissen genom bm. Fick en bm tilldelad så som du beskriver, fick dock besöka två andra under semestertiden (fick barn i Aug). Anledningen till att de vill "dela ut" akten är nog för att sprida BF-dagarna bland bm och på så sätt se till att arbetsbelastningen blir jämn (vilket även vi som gravida tjänar på).
    Nu andra gången var jag på inskrivning v.9 och remisserna till KUB och RUL skickades i samband med besöket. Har samma bm som första gången.
    Jag har gjort VUL innan jag kommit till bm då mina två senaste graviditeter är IVFer.

Trivs jättebra på Oxbacken, hoppas att du också kommer att göra det!

• Pumpis

Tack för ditt svar! Du låter väldigt nöjd vilket känns bra , Jag går in i v.9 nu så jag hoppas dom hör av sig snart...Egentligen var jag sen med att ringa, hade tid hos min förra MVC för inskrivning men det är inte lika praktiskt längre eftersom vi flyttat sen förra graviditeten. Oxbacken ligger ju bra till med tanke på att jag jobbar i krokarna. Men ar du gjort VUL där på oxbacken oxå , innan inskrivningen? Grattis till graviditeten förresten!

• Yoshii

Nu går inte jag på Oxbackens Mvc, men har en fråga till er.

Jag är i v 10 nu & ska göra ett UL när jag är i v 18, men jag har en oro & skulle göra allt för att få se om min bebis hjärta pickar där inne.

Får man göra ett UL privat där på Oxbacken utan att dom frågar om man har ont eller har blödningar?

Jag skulle ge min högra arm bara för att få veta & få lite lugn i själen!!

tacksam för svar {#lang_emotions_smile}

• Gizzie

Jag har gått på Oxbackskliniken med min son och har även min gynekolog där. Bästa stället enligt mig!

Love 3, om du inte kan boka ett VUL genom din BM tycker jag att det bästa är att du går till kvinnokliniken på södertälje sjukhus och säger att du har ont och vill göra ett VUL. Oxbackskliniken har inga akut tider utan man måste boka tid och det kan dröja länge om man inte har nån av dom som sin gynekolog. Men på kvinnokliniken kommer du komma in ifall du söker akut men räkna md att få sitta och vänta ett tag. Dom har alltid en jour läkare där..

• Yoshii
    Gizzie skrev 2010-04-12 10:55:07 följande:
    Jag har gått på Oxbackskliniken med min son och har även min gynekolog där. Bästa stället enligt mig! Love 3, om du inte kan boka ett VUL genom din BM tycker jag att det bästa är att du går till kvinnokliniken på södertälje sjukhus och säger att du har ont och vill göra ett VUL. Oxbackskliniken har inga akut tider utan man måste boka tid och det kan dröja länge om man inte har nån av dom som sin gynekolog. Men på kvinnokliniken kommer du komma in ifall du söker akut men räkna md att få sitta och vänta ett tag. Dom har alltid en jour läkare där..
    Okej då ska jag görs så =)

Tack så mycket!!
Svar på tråden Ni som går på Oxbackskliniken!