• zingoalla

Kort bebis, dyna till Emmaljunga

Dax byta till sittdel på vår citycross till vår 7 månaders dotter.

Funderar på att köpa en minimizer sittdyna till.Men så kom jag att tänka på allround åkpåsen, står ju att man kan göra om den till sittdyna sommartid. Borde inte den då ha sama funktion som minimizern? Att den håller bältena på plats för lite mindre barn?

Någon som har en susning om vad dessa kostar? Och någon åsikt om min fundering?

• Svar på tråden Kort bebis, dyna till Emmaljunga
  • Ellien

Jo, de fyller exakt samma funktion. Dynan kostar 400kr

• Ellien

Det som kan vara lite tråkigt är att om man har åkpåsens dyna så har man en dragkedja runt om.

• Hemlighet

Jag har samma problem som dig. Min dotter är snart 1 år och kort. Selet i vår EL cc sitter alldeles för högt upp.
    Jag funderade på minimizer men tyckte den var för dyr. Så jag beställde en vanlig dyna som har tre hål i ryggen så man får ner axelremmarna.
    har inte fått den än men jag tror det kommer att fungera super

• Zelmilainen

minimizer har tagit slut i flera färger så kolla upp vilka färger som finns innan du bestämmer dig.

Vill ha bebis nuuu!!!
  • zingoalla
    Hemlighet skrev 2010-04-10 21:47:45 följande:
    Jag har samma problem som dig. Min dotter är snart 1 år och kort. Selet i vår EL cc sitter alldeles för högt upp.Jag funderade på minimizer men tyckte den var för dyr. Så jag beställde en vanlig dyna som har tre hål i ryggen så man får ner axelremmarna.har inte fått den än men jag tror det kommer att fungera super
    vad för dyna har du beställt? Du får gärna lämna rapport hur den passar sen.
  • Hemlighet
    zingoalla skrev 2010-04-10 21:59:54 följande:
    vad för dyna har du beställt? Du får gärna lämna rapport hur den passar sen.
    Jag beställde från   www.edenvi.com/barnvagnsdynortyger.htm

Jag lämnar rapport sen om hur den är.  Jag tror den passar galant eftersom den är uppsydd för att passa el cc
  • zingoalla
    Hemlighet skrev 2010-04-11 09:30:27 följande:
    Jag beställde från   www.edenvi.com/barnvagnsdynortyger.htmJag lämnar rapport sen om hur den är.  Jag tror den passar galant eftersom den är uppsydd för att passa el cc
    å dom var fina å lite roliga.Ser fram emot rapporten
  • Hemlighet
    zingoalla skrev 2010-04-11 10:34:47 följande:
    å dom var fina å lite roliga.Ser fram emot rapporten
    Den borde komma nästa vecka Raporterar då
  • Hemlighet

Fått min dyna nu.
    Och den är snygg, ser lite hemmagjord ut i sömmarna, men fungerar fint.
    Kan rekomendera den, eftersom den är billig

• MGn

"Ditten datten" här på familjeliv säljer sittdynor. Vi har mååånga olika och de är såå fina =) rek varmt

Svar på tråden Kort bebis, dyna till Emmaljunga