• pollykalasnjikov

v. 15 hur mår ni?

ja, som sagt hur mår ni som är i vecka 15? Jag antar att den där "spökperioden" börjar nu för jag känner mig läskigt vanlig. Förutom att jag blir större åt alla håll och kanter. Fortfarande grymt hungrig men inte så att jag dööör som innan...

• Svar på tråden v. 15 hur mår ni?
  • ie84

Hej!

Jag är i v 14 + 5 och mår också ovanligt bra faktiskt. Har börjat tvivla på att det är någon bebis i magen men så länge man har en kula på magen som visar något så ska den väl vara kvar där inne.
    För övrigt har jag lite ont i rygg och i fogarna men annars mår fint. Gått upp ca 3 kg så det är skönt.
    Längtar nu till RUL
    Hur mår ni andra i v 15??
  • LJ87

hej!!

ja e också i vecka 15 (14+5) och jag mår jättebra, men jag har mått bra hela tiden.. har för ca 2 veckor sedan börjat må illa på morgonen när ja äter frukost men sen går de över...

Magen tycker jag växer för var dag, men har bara gått upp 2 kg sen plusset.. =) känner av i ligamenten i ljumskarna om ja reser mig för fort men inget ont i ryggen eller så...

va och lyssnade på skrutten hjärta igår så nu vet vi att där e något som lever... =)

RUL om 19 dagar nu, så man längtar tills man får se den lille också... =)

• ie84

Lj87: 

Såg att vi är i samma vecka.. kul. väntar också med spänning inför ul som vi ska på 28/4.. dock känns det såååå långt dit. Vi har inte varit på något mer bm besök än inskrivning i v 10.. känns långt mellan gångerna. Däremot har vi varit på två ultraljud ett i v 7 och ett i v 13 så vi vet att det finns en liten där inne:) 
  • Jordgubb1

Hej!
    Jag är i v 14+1 och känner också mycket mindre nu, så det var skönt att höra att det är fler!!
    Förut var jag aldrig sugen på någon mat samtidigt som jag var konstant hungrig, jag ville inte ha the som jag normalt älskar och var mer eller mindre illamående hela tiden. Den sista veckan börjar jag känna igen mig själv och det är lite blandade känslor...
    Däremot har jag svårt att kissa ibland, troligen för att livmodern lägger sig i ett läge som gör att det täpper till...

Har ni känt några rörelser? Jag har känt två gånger att det fladdrat lite, men inte mer. Tycker att det borde göra det nu!!

Ska inte på UL förrän om 4,5 veckor och det känns låååångt dit!

• LJ87
    ie84 skrev 2010-04-10 14:10:01 följande:
    Lj87:  Såg att vi är i samma vecka.. kul. väntar också med spänning inför ul som vi ska på 28/4.. dock känns det såååå långt dit. Vi har inte varit på något mer bm besök än inskrivning i v 10.. känns långt mellan gångerna. Däremot har vi varit på två ultraljud ett i v 7 och ett i v 13 så vi vet att det finns en liten där inne:) 
    ok nej vi har inte gjort något ul än utan bara fått lyssna på hjärtat... men mindre än 3 veckor kvar till RUL nu.. förhoppningsvis kan vi få reda på könet då också.. =)
  • Grodan82

är i v 14+4 och kan ju medela att jag mår "skit" om man får uttrycka sig så! Trött tröttare tröttast,,, Barnmorskan sa att tröttheten brkar avta nu men knappast här inte,, kan sova hur mycke som hällst! Och hungern jag kände av hela tiden i början som avtog för ett par veckorsedan börjar smyga sig på igen! =( Ska på UL om 3,5 vecka och håller med Jordbugg1 att det känns låååångt dit! Men skönt att höra att ni andra mår bra!!!

• Lindsey

Är jättetrött hela tiden. Mår illa av speciella lukter, klarar tex inte av doften när man öppnar kylskåpet alls så får hålla andan när jag ska öppna det :P haha!
    Har börjat få hemskt ont i ligamenten emellanåt med :o Speciellt på höger sida. Kommer mest på kvällen när jag slår mig ner. Tror jag känner av bebisen emellanåt, eller bebisarna kanske :) Är rätt rund om magen så har fått gissningar om tvillingar! Blir spännande på ultraljudet. Känns iaf som att ngt puffar lite mot magen och ibland bara som rörelser.

• LBS

Äntligen något om hur man mår i vecka 15!
    Jag känner mej allt mer som vanligt, e inte lika trörr, mår inte lika illa och har inte så ömma bröst. Lite läskigt, tänk om det hänt något?
    Fast va på ett vul 9+5 då såg allt fint ut sen i tisdags 14+0 fick jag höra hjärtat slå så du levde deh iaf!
    Någon som vet hur stor risken är att det ska hända något nu?

Har inte känt röresler än men det e väl tidigt.
    Längtar till ul den 3 maj....tre veckor kvar..hoppas de går fort!

• LJ87
    LBS skrev 2010-04-11 12:24:53 följande:
    Äntligen något om hur man mår i vecka 15!Jag känner mej allt mer som vanligt, e inte lika trörr, mår inte lika illa och har inte så ömma bröst. Lite läskigt, tänk om det hänt något?Fast va på ett vul 9+5 då såg allt fint ut sen i tisdags 14+0 fick jag höra hjärtat slå så du levde deh iaf!Någon som vet hur stor risken är att det ska hända något nu?Har inte känt röresler än men det e väl tidigt.Längtar till ul den 3 maj....tre veckor kvar..hoppas de går fort!
    e de första barnet så e de vanligast att man inte känner rörelser förän tidigast vecka 18, de flesta upplever inte rörelser förrän vecka 20...
  • Delfinis

jag är i v 16 och har mått väldigt bra, ibland undrat om det finns ngt imagen.Behöver även ta mig på magen för att känna efter;)Magen växer så allt känns jätte bra.Har börjat ibland känna att ngt finns imagen, känns som en små fisk som simmar typ,jättee härligt:)

• grönräv

Är i vecka 15  ungefär.. någon dag mer eller mindre..
    Har mått bra hela tiden - inget illamående alls!, men tycker att jag blivit tröttare nu de senaste tre veckorna ..
    Var på ultraljud vid vecka 9 och då såg allt bra ut, men nu är det långt till nästa ( ca 4 veckor ) .. så man börjar ju bli lite orolig .. men allt borde ju vara bra så länge det inte hänt något .

• sandraaa01

Jag är i vecka 14+1 och spyr fortfarande varje dag! flera gånger.. men det har blivit som en vana nu så jag mår inte så dåligt över det längre som jag gjorde i början.
    Annars känns allt underbart.. min mage är fortfarande helt platt men när jag ligger ner på rygg ser det ut som en kula ganska långt ner på magen.. ser rätt lustigt ut måste jag säga!! :)

• Ingiz

Hej!

Är på 15+0 imorgon. Jag mår mestadels som vanligt men MÅSTE verkligen ha mat på ungefär samma tider varje dag. Lite ont långt ner i ryggen på kvällarna och har fått en liten men fullt synlig mage - har gått upp ca 1,5 - 2 kg. Midjan är borta framtill i vilket fall :o) och ser förövrigt ut i kroppen precis som hon på bilden i min gravidbok för vecka 15.

Har gjort VUL i v8 och UL+KUB i v13 och nu väntar RUL i v19.
    v8 såg vi en böna med knoppar till armar och ben och ett hjärta som slog.
    v13 såg vi en liten bebis med en urgullig profil och små händer som viftade och boxades och söta små fötter. Vi fick också se innuti huvudet där vi såg båda hjärnhalvorna och mittbarriären. KUB resultaten visade att vi var sk "lågriskare".

Jag är fortfarande mycket trött. Har börjat få svårt att somna om när jag har varit uppe och kissat på natten, då kan man ju tro att jag ska somna tidigt på kvällen men nej så är det inte. Har fortfarande sug efter apelsiner och apelsinjuice med fruktkött - har haft det sedan jag blev gravid i stort sett. Brukade nästan aldrig äta apelsiner annars.

Skönt att höra om fler som mår ungefär lika dant.

• monsterbullen

Hej!
    Jag är i vecka 14+4 och jag måste erkänna att jag ibland funderar på om jag har inbillat mig min graviditet eller om jag bara helt enkelt har börjat bli van med mina symptom. Har RUL den 10/5 och jag måste erkänna att jag längtar samtidigt som jag inte vill dit. Det känns så läskigt. Vi har inte fått göra något tidigt ultraljud alls.

Egentligen är det rätt lustigt, jag mår illa varje dag och om jag har otur så spyr jag. Jag är supernöjd över detta då jag för några veckor sedan kunde spy upp till 12 gånger per dag. En stor och positiv förbättring.
    Måste dock äta väldigt ofta för att inte börja känna mig illamående även om jag tycker att det blivit mycket bättre bara den senate veckan. Har slutat använda mina seaband.
    Har blivit beordrad att äta furudantin hela graviditeten på grund av urinvägsinfektion då jag är opererad för reflux i urinledarna när jag var liten. (Har typ konstant urinvägsinfektion.) De pillrena har som vanligaste bieffekt att göra så att man blir illamående. *yeay*

Magen växer och jag började med mammkläder för flera veckor sedan. Innan jag fattade att jag var gravid hade jag köpt kläder i större storlekar för att jag hade blivit så svullen. De kläderna kan jag inte ha längre, nu är det endast mammakläder som gäller. Egentligen fattar jag inte varför jag tycker att jag är symptomlös?

Har idag börjat få grymt ont i ryggen och framme vid ljumskarna typ. Kan inte gå snabbt alls för då gör det ont. Eller, allt gör typ ont. Att ligga, att stå att sitta. Misstänker starkt att det kan vara foglossning? Men detta är första gången jag är gravid så det skulle lika gärna kunna vara något annat.

Är fortfarande kissnödig konstant och har den dåliga/bra ovanan att inte vakna på natten. Och då tänker du som läser att jag kissar ned mig, men näe det gör jag inte :) Jag har istället den mest sprängfyllda blåsan man kan tänka sig när jag vaknar och Det gör ONT! Funderar på att ställa ett larm mitt inatten så att jag slipper dessa morgonplågor ;)

Svar på tråden v. 15 hur mår ni?