• Love family

Vi som är trötta på dessa klagande om wt och stavelser

Låt oss föräldrar få välja sina namn med vanliga eller udda stavningar ( barnet kan ändra stavningen om dom vill sen ) Låt oss välja det namn vi tycker om eller som har en betydelse för oss. Ta bort detta dömande om WT namn, underklass namn osv.

vissa gillar gubb och tant namn och andra gillar ovanliga namn eller påhittade..så respektera varandra..

Nu har jag inget såkallat wt namn på min dotter, men kanske jag själv har det som heter Wilda med W....har jag lidit? nej tvärtom.

Bianca, mammas stolthet och kärlek här i livet
  • Svar på tråden Vi som är trötta på dessa klagande om wt och stavelser
  • Bevabus

Håller helt med. Jag går inte ens in i dessa "wt-trådar" för dom är ju så fåniga. Jag har inga egna barn än men har en lång lista på namn som jag tycker är jättefina. Det är ovanliga och oftast amerikanska namn, men det är för att jag är trött på alla vanliga. Alla i min generation heter Anna, Maria, Mikael osv. Det blir tråkigt i längden. Så om jag vill döpa mina ungar till Madison eller Tiiámii en dag så vill jag kunna göra det utan att bli kallad för White Trash. Hur omoget är inte det??

Sing for the moment
  • anna1975

Håller helt med dig, brukar inte svara på sådana trådar.
    Det verkar som om dom vill att folk ska reagera på det sättet.

• Love family
    Bevabus skrev 2010-04-10 15:49:52 följande:
    Håller helt med. Jag går inte ens in i dessa "wt-trådar" för dom är ju så fåniga. Jag har inga egna barn än men har en lång lista på namn som jag tycker är jättefina. Det är ovanliga och oftast amerikanska namn, men det är för att jag är trött på alla vanliga. Alla i min generation heter Anna, Maria, Mikael osv. Det blir tråkigt i längden. Så om jag vill döpa mina ungar till Madison eller Tiiámii en dag så vill jag kunna göra det utan att bli kallad för White Trash. Hur omoget är inte det??
    välkommen hit...du har så rätt detta med wt namn är så barnsligt och omoget
  • Love family
    anna1975 skrev 2010-04-10 15:54:51 följande:
    Håller helt med dig, brukar inte svara på sådana trådar.Det verkar som om dom vill att folk ska reagera på det sättet.
    välkommen....du har rätt i det du skriver tror jag. Hoppas att denna. Jag hoppas att denna medlemsgrupp förökar sig...
  • Mach

Jag är gärna med i eran tråd. Har 2  döttrar som heter Zimone och Zabina. Och väntar nu mitt tredje barn och  självklart blir det ett namn med Z;)
    Jag gillar dom namnen och mina barn lider inte över det, äldsta dottern är snart 9å och har inte klagat på sitt namn hittills. Skulle dom vilja stava det med S när dom blir äldre så får dom ändra det, det är deras beslut då.

• Love family
    Mach skrev 2010-04-10 20:40:37 följande:
    Jag är gärna med i eran tråd. Har 2  döttrar som heter Zimone och Zabina. Och väntar nu mitt tredje barn och  självklart blir det ett namn med Z;)Jag gillar dom namnen och mina barn lider inte över det, äldsta dottern är snart 9å och har inte klagat på sitt namn hittills. Skulle dom vilja stava det med S när dom blir äldre så får dom ändra det, det är deras beslut då.
    exakt..barnen kan välja annan stavning...själv gillar jag w mer än enkel v z mer än s...osv...tycker namnen ser fina ut med den stavning du har...välkommen hit :)

Lite nyfiken...om du vill dela med dig av några namn som du har tänkt till 3:an, det vore kul:) grattis föresten..
  • Camilllla

Har också tyckt det varit mycket sånt just på sistone här på FL och stört mig på det... Det är ju så skitlöjligt!

Jag har två killar, har inte brytt mig om att ta reda på om deras namn är WT men det är mycket möjligt att de anses vara det. Men jag tycker alla vanliga gamla svenska killnamn är såååå trista..!

Så ja, jag supportar denna tråd Fattar inte hur man kan komma på nåt så knasigt som att vissa namn skulle vara WT...

Noel 070222 & Julian 090605
  • Love family
    Camilllla skrev 2010-04-10 22:08:45 följande:
    Har också tyckt det varit mycket sånt just på sistone här på FL och stört mig på det... Det är ju så skitlöjligt!Jag har två killar, har inte brytt mig om att ta reda på om deras namn är WT men det är mycket möjligt att de anses vara det. Men jag tycker alla vanliga gamla svenska killnamn är såååå trista..!Så ja, jag supportar denna tråd Fattar inte hur man kan komma på nåt så knasigt som att vissa namn skulle vara WT...
    välkommen...tycker som du att dessa vanliga gamla svenska namn är tråkiga...lite nytt skadar inte...:)
  • stor grön drake

Min lilla heter Linus, men jag avskyr endå allt nojs om WT
    Det tog dessutom en evighet för mig att fatta vad det var, mitt nick förkortas till just WT av bekanta på vissa amerikanska forum...
    Man ska få döpa sina barn till vad man vill, inte kallar jag folk för popoffer/modemonster för att de döper sina små till Fjalar, Hjalmar, Ros-Marie, Britta osv även om jag själv har svårt för de namnen
    Och om någon frågar hur vi stavar Linus brukar jag svara "med tre Z och ett Y" medans mannen svarar "med Q". De ska väll ge blanka tusan i hur namnet stavas, det ska ju bara säga det!

091109 ♥ Linus ♥ dragon-pup.blogspot.com
  • Mach
    Love family skrev 2010-04-10 20:45:52 följande:
    exakt..barnen kan välja annan stavning...själv gillar jag w mer än enkel v z mer än s...osv...tycker namnen ser fina ut med den stavning du har...välkommen hit :)Lite nyfiken...om du vill dela med dig av några namn som du har tänkt till 3:an, det vore kul:) grattis föresten..
    Tack så mycket. Killnamn har varit klart sen jag väntade dotter nummer 2, då blir det en Zack. Tjejnamn är lite svårare.Äldsta dottern vill ha en Zoey och jag är inne på Ziri. Vill gärna ha era åsikter om dessa två namn:)
Svar på tråden Vi som är trötta på dessa klagande om wt och stavelser