• Mysen

    Ni som nyligen adopterat, hur lång väntetid?

    Som rubriken lyder, ni som nyligen adopterat, hur lång tid tog det totalt? Från att ni ställde er i kö hos en organisation, inkl hemturedningen, tills ni fick hem ert barn?

  • Svar på tråden Ni som nyligen adopterat, hur lång väntetid?
  • AnnaKarin10

    Jag har precis fått hem min son, och det tog totalt 3 år och 8 mån, men då adopterade jag som ensamstående, vilket oftast tar lite längre tid.

  • Marie IE B

    Från maj -05 till okt -09, nästan 4,5 år från det att första kontakten togs med familjerätten tills vi var hemma med vårt barn.

  • Nimbus

    För oss kommer det ha tagit precis 3 år.
    Utredning + kursen: maj-dec. 2007
    Skickade papperna: Juli 2009
    BB: Sept. 2009
    Resa: Maj 2010

  • Helle68

    Två och ett halvt år från anmälan till familjerätten i december 2006 tills dess att vi landade på Landvetter i juli 2009.

  • Gnista

    Vi anmälde oss till organisationen i april 2008, gjorde utredning vår 2008 och fick medgivande aug 2008. Skickade papper i dec 2008 och fick bb i dec 2009. Totalt ca 1 år och 8 mån alltså.

  • minaunderbarabarn

    Vi påbörjade vår utredning i oktober -08 och fick medgivandet i februai -09. Sen skickade vi akten i mars och fick bb april -09 och fick vår lilla prins i augusti -09.
    Så det tog inte mer än 10 månader för oss.

  • elsa77

    1 år och 8 månader, då var 7 månader väntan på att få starta hemutredningen,,

  • Pendo

    Vi anmälde oss till familjerätten i januari 2008, betalade första sökandeavgiften i februari 2008, gick kurs och gjorde utredning, medgivande i november 2008, möte på AC januari 2009, barnbesked augusti 2009. Nio månader efter medgivandet fick vi barnbesked =) ett och ett halvt år från första sökandeavgiften. Men då är vi i Kenya och hit är det ingen kö.

Svar på tråden Ni som nyligen adopterat, hur lång väntetid?