• godaw

För gammal?

Jag hittade en gammal filmrulle i en låda, den är nog minnst 8 år gammal. Den har legat morkt i sin lilla burk, och ser helt okay ut. Skulle det funka att framkalla den? Kan man alls framkalla analoga foto längre? Eller komma de att garva åt mig i fotoaffären?

• Svar på tråden För gammal?
  • inze

Vi hittade gamla filmrullar efter mamma som vi lämnade in och det blev helt OK bilder. Det går att lämna/skicka in filmrullar fortfarande.

• ddum

Modern färgfilm brukar klara sig rätt bra, du kanske kommer att se lite färgförskjutningar och annat, men det bör inte vara någon större fara.

Du kan fortfarande lämna in filmer på de flesta ställen, men de flesta har nog inte längre någon entimmestjänst för analog film, utan skickar iväg rullen.

Jag fotar fortfarande en del analogt och anser att crimson.se är helt outstanding vad gäller resultat (det är de även för digital framkallning)

• ddum

(med outstanding menar jag för allt utom seriöst utställningsbruk/museibruk, de har ett ganska begränsat urval papper... men de papper de har är fortfarande top-of-the-line jämfört med FotoQuick och liknande labb)

• godaw

Ohh, tack, så glad jag blev nu skall vara kul o se vad som finns på rullen! Kan foto på en, när man var ung och vacker!

Svar på tråden För gammal?