Anonym (kia) skrev 2010-04-13 15:31:03 följande:
Yohanna1985: låter väldigt jobbigt men skönt att du mår så bra idag. Jag hoppas verkligen jag kommer må någorlunda utan. Jag mår sådär i psyket idag, känner lätt ångest och väldigt orolig av mig men igår kännde jag ingenting så det verkar gå upp och ner. Kroppen känns lite öm och "ostabil" men det går väll om hoppas jag.
Ja men det jag ville säga med inlägget var att det faktiskt går. Man får vara lite envis. Ibland får man tänka: "jag testar EN dag till" och ofta så kan det räcka med en dag extra när man trodde att det var kört. Om du förstår vad jag menar?
Insättningen för mig funkade klockrent, märkte liksom ingenting förutom att det kunde snurra till i bollen ibland, men ja, utsättningen var tuff. Men ge dig själv och din hjärna tid att vänja sig. Hur snabbt trappar du ner? Jag trappade ner utan läkarhjälp, dumt, ja men det funka ju ;) Jag åt 50 mg sertralin. I slutet åt jag 1/4 50-mg tablett, stod och hackade småsmulor, och sen när det kändes stabilt började jag ta varannan dag, och sen var tredje dag.. och där nånstans när jag började ta var tredje dag, där, efter ett tag, då glömde jag bort att ta till slut och då var jag medicinfri och det kändes bra! Nån vecka senare GRÄT jag för första gången till ett sentimentalt tv-program, nåt jag inte kunnat göra under hela min användning av SSRI