Varför går jag inte ner i vikt av nutrilett?
Har hållt på en vecka samt motionerat, min kompis har gått ner 2 kg och jag inget alls.. varför? fan va less jag blir
Har hållt på en vecka samt motionerat, min kompis har gått ner 2 kg och jag inget alls.. varför? fan va less jag blir
hur pass mkt ersätter du? småäter du nåt emellan? sötsaker?
Antagligen för att du får i dig fel saker. För att gå ner i vikt, och då menar jag fett, MÅSTE man äta mat. Det du tappar på att äta nutrilett är vätska. Inget annat.
testa att bara ersätta delar av dina mål... tex lunch och kvällsmat men att du äter frukost/mellanmål så att magen får nåt att arbeta med...
Det blir ju-ju efkten, om du får i dig alldeles för lite lcal, går kroppen i svältposition, och skruvar ner för metabolismen. Sätter den på sparlåga. Så du måste äta. Linsoppa och grytor fylt med rotsaker. havegrynsgröt, och riktigt grovt bröd med typ keso kommer man långt på. Och så frukt o massor med vatten.
Allltså, jag vill börja med att redogör att du inte går ner i vikt av nutrilett eller liknande, du går ner för att du inte äter något annat än nutrilett! Det finns liksom inget mirakel medel i nutrilett som gör att du går ner utan det är att du håller dig på ett lågt energiintag som gör att du går ner. Jag har själv aldrig ätit nutrilett som enda näring men jag har ätit cambridge enbart cambridge och kranvatten det enda utöver det som jag haft i munnen är tandkräm och det svälter man absolut inte på! det är en unik sammanstättning som gör att du går in i fettförbränning pga lågt kolhydrat intag men du förlorar inte muskler pga du får i dig protein vitamner mm som kroppen behöver.
Finns en tråd där vi är många som håller på med vlcd, välkommen in där och få tips och råd. Tråden heter: Pulverdiet? här tipsar och stöttar vi varandra, del 3. den ligger bland medlemsgrupperna och under vikt och hälsa.
"kostrådgivare" ska nog byta yrkesbana!! ;)
Kör en vecka till, så ska du se att det händer något. Pulverdieter är, om man håller sig till dem och inte fuskar, idiotsäkert. Det GÅR inte att leva på 800 kcal per dag utan att tappa i vikt. "kostrådgivare" talar i nattmössan.
Lycka till!