• Anonym

Varför går jag inte ner i vikt av nutrilett?

Har hållt på en vecka samt motionerat, min kompis har gått ner 2 kg och jag inget alls.. varför? fan va less jag blir

• Svar på tråden Varför går jag inte ner i vikt av nutrilett?
  • Zelmilainen

hur pass mkt ersätter du? småäter du nåt emellan? sötsaker?

Vill ha bebis nuuu!!!
  • Anonym
    Zelmilainen skrev 2010-04-10 15:06:30 följande:
    hur pass mkt ersätter du? småäter du nåt emellan? sötsaker?
    Jag äter ingenting annat, jag har ätit linssoppa bara nån gång istället för en shake :S
  • Anonym (Kostrådgivare)

Antagligen för att du får i dig fel saker. För att gå ner i vikt, och då menar jag fett, MÅSTE man äta mat. Det du tappar på att äta nutrilett är vätska. Inget annat.

• Zelmilainen

testa att bara ersätta delar av dina mål... tex lunch och kvällsmat men att du äter frukost/mellanmål så att magen får nåt att arbeta med...

Vill ha bebis nuuu!!!
  • Anonym (no way around)

Det blir ju-ju efkten, om du får i dig alldeles för lite lcal, går kroppen i svältposition, och skruvar ner för metabolismen.  Sätter den på sparlåga. Så du måste äta. Linsoppa och grytor fylt med rotsaker. havegrynsgröt, och riktigt grovt bröd med typ keso kommer man långt på. Och så frukt o massor med vatten.

• Anonym (BS)

Allltså, jag vill börja med att redogör att du inte går ner i vikt av nutrilett eller liknande, du går ner för att du inte äter något annat än nutrilett!  Det finns liksom inget mirakel medel i nutrilett som gör att du går ner utan det är att du håller dig på ett lågt energiintag som gör att du går ner. Jag har själv aldrig ätit nutrilett som enda näring men jag har ätit cambridge enbart cambridge och kranvatten det enda utöver det som jag haft i munnen är tandkräm och det svälter man absolut inte på! det är en unik sammanstättning som gör att du går in i fettförbränning pga lågt kolhydrat intag men du förlorar inte muskler pga du får i dig protein vitamner mm som kroppen behöver.

Folk som säger att man svälter snackar skit, folk som säger att man går upp allt när man slutar och lika mkt till snckar skit! Klart du gör det om du börjar moffa igen efteråt men det har inget med kuren att göra utan dina egna val efter den är avslutad.
    Du säger att du inte gått ner i vikt, se över din linssoppa undvik den skulle jag säga, salt binder fett och vatten i kroppen det kan vara det.
    Hur mkt vatten dricker du? du måste dricka massor!
    Endel veckor går man ner mer andra mindre, de första dagarna på en sån diet blir man av med vatten+avföring mm men efter 3-4 dagar med inget annat är du inne i förbränning och då bränner du fett så bara den! :)
    Jag tackar gud för cambridge som fick mig att gå ner 22 kg, och allt är borta efter nästan 1 år. Ska snart sätta igång igen för jag vill tappa lite mer och jag har latat mig på vintern och behöver tona mig lite och bli av med lite sladder! ;)
    LYCKA TILL TS!
  • Myslan me Zac

Finns en tråd där vi är många som håller på med vlcd, välkommen in där och få tips och råd. Tråden heter: Pulverdiet? här tipsar och stöttar vi varandra, del 3. den ligger bland medlemsgrupperna och under vikt och hälsa.

• ThisIsMe
    Anonym (Kostrådgivare) skrev 2010-04-10 15:09:20 följande:
    Antagligen för att du får i dig fel saker. För att gå ner i vikt, och då menar jag fett, MÅSTE man äta mat. Det du tappar på att äta nutrilett är vätska. Inget annat.
    Det var ungefär så mycket BS det bara kan bli.
  • Anonym (?)
    Anonym (Kostrådgivare) skrev 2010-04-10 15:09:20 följande:
    Du har ju ingen koll. För at gå ner i vikt måste du minska kaloriintaget.
  • Anonym (BS)

"kostrådgivare" ska nog byta yrkesbana!! ;) 

• Anonym (?)
    Anonym (BS) skrev 2010-04-10 16:08:22 följande:
    "kostrådgivare" ska nog byta yrkesbana!! ;) 
  • bepoe

Kör en vecka till, så ska du se att det händer något. Pulverdieter är, om man håller sig till dem och inte fuskar, idiotsäkert. Det GÅR inte att leva på 800 kcal per dag utan att tappa i vikt. "kostrådgivare" talar i nattmössan.

Lycka till!

Svar på tråden Varför går jag inte ner i vikt av nutrilett?