• Caprifolium

Har köpt tortellini, men hur äter man?

Har köpt tortellini fyllda med skinka, men ska man äta ngt till dem eller bara som dom är?

• Svar på tråden Har köpt tortellini, men hur äter man?
  • Lola Jämtland

Du kan göra en ostsås eller tomatsås till.

• Ciccin3

Jag har världens godaste recept! Enkelt men jättegott!

Man kan äta dem som de är... men jag tycker man lessnar efter typ 5 st då.

Koka upp pastan undertiden som du värmer matlagningsgrädde eller mellangrädde, brukar ta 6dl till två paket tortelini.
    I grädden har du rökt strimlad eller tärnad skinka och ett paket parmesanost.

När pastan kokat klart lägger du den i en ungssäkerform och häller över såsen, rör om så skinkan fördelar sig i hela formen. In i ugnen 225C i ungefär 15-20 minuter... färdigt!

Servera med en god sallad.

• Mickis74

Koka dom, lite kortare tid än enligt paketet. Lägg dom sen i en ugnsform.

Gör en ostsås, skinksås eller tomatsås. Häll över tortellinin.

In i ugnen med ost på tills den fått fin färg.

• Karpet

Jag brukar äta tortellini med följande sås.

Jag steker upp baconbitar, tärnad broccoli, tärnad tomat, hackada soltorkade tomater och hackad basilika. När det är färdigstekt och baconet har fått färg häller jag på mager grädde och blandar ihop alltihopa med färdigkokot tortellini. Sedan serverar jag det med parmesan ovanpå. Hur gott som helst.

• Caprifolium

Hade inga tillbehör hemma så det blev torra tortellini med skinka inuti och lite paprika, bläää Åt inte upp det haha.

gärna fler tips!

• sagitario

Jag brukar göra totrellini med ädelsost sås: Grädde, ädelost, champinjoner + kokta ärtor.
    Detta gjorde jag härom dagen å det var sååå gott: Koka tortellinin. Stek bacon o krossa vitlök (massor) Hacka soltorkade tomater. Häll i grädden i baconet+ i med tomaterna. Presic innan servering blanda i ruccola sallad. Blanda llt i en kastrull. Mmmmmmmmmmmmmm

• polaris

Något som är super gott är att steka körsbärstomathalvor i socker och hälla över den kokta tortellinin. Lägg stora bitar av mozarella på och sedan solroskärnor. Mozarellan smälter och blir supergod. Mums! Ska göra det idag tror jag minsann.

• Blixten

Jag kollade på tv 4 i morse, Leilas middagstips och blev så himla sugen på att laga det.

Där blandar man tortellini, smörstekta kantareller, ruccolasallad, rostade solrosfrön och annat mums Här är länken:

www.tv4.se/tv4/sites/mat/recept.aspx

• Villes mamma

Får jag fråga er vilket märke av tortellini ni använder? Vilka är goda? Har sett såna där Euro Shopper i affären men inte vågat pröva dem...

• Ciccin3

Jag köper Barillas eller en färsk som jag hittat på Kvantum, men jag vet inte vilket märke det var på dom... Men i 9 fall av 10 blir det Barillas.

• polaris

Alltid färska och oftast ICAs. Skulle inte våga mig på Euroshoppers.

Svar på tråden Har köpt tortellini, men hur äter man?