• Emlak

Affär för tårtdekorationer (sthlm)

Ska baka tårtor till dopet och undrar om någon vet en affär som säljer dekorationer och ätbara blommor och liknande i sthlm?

Har sett lite i nätbutiker men där är de så svårt att söka..

• Svar på tråden Affär för tårtdekorationer (sthlm)
  • Emlak

Ja den där kakburken.se verkar vara en bra sida ska kika runt lite och göra en mall för vad jag vill ha, får väl köpa lite vanlig enkel marsipan och träna lite hemma på kanske :)

• Grålle

Den här affären på Wallingatan har lite tårtdekorationer. Jag gillar den mycket .

www.essencefabriken.se

Lycka till med dop och tårtor!

• Snuttjulla

Äter alla nötter? ett förslag är nämligen att inte täcka tårtan med marsipan, utan med sp eller mmf... sött men man slipper bismaken som marsipan har, och är nötfritt!
    Har du kollat tårttråden här på fl? 

• Länisen
    Snuttjulla skrev 2010-06-02 09:54:54 följande:

Äter alla nötter? ett förslag är nämligen att inte täcka tårtan med marsipan, utan med sp eller mmf... sött men man slipper bismaken som marsipan har, och är nötfritt!
    Har du kollat tårttråden här på fl? 

Marsipan innehåller inte nötter. Det innehåller mandel.
  • Snuttjulla
    Länisen skrev 2010-06-02 10:14:10 följande:
    Marsipan innehåller inte nötter. Det innehåller mandel.
    ja, det var fel av mig.
    Hur som, det var bara ett förslag, då marsipan är speciell i smaken. (inte alla som gillar det)
  • Emlak

Prinsesstårta är de godaste som finns.. men kommer som sagt att finnas många olika tårtor och även cupcakes så jag är bara intresserad av att veta var man kan köpa vit marsipan och sockerblommor

Svar på tråden Affär för tårtdekorationer (sthlm)