• Buster78

Vad kallar ni tårna??

ja man säger ju tummetott, slickepott, långeman, gullebran, och lilla vickevirre om fingrarna.

Vi kallar tårna, från lilltån: lilltåa, tåtilla, tillirota, trubbhästen och gammelfrun.

Vad säger ni??

• Svar på tråden Vad kallar ni tårna??
  • Buster78
    muffin skrev 2010-04-10 20:05:34 följande:
    tår...
  • Pyff

Stortå, pektå, långtå, ringtå och lilltå Blir så trött på att inte tårna har några namn så jag har anammat fingernamnen Går ju liksom inte att säga "Aj fan va jag slog i min tå som sitter bredvid lilltån!"

Pyff på er!
  • Buster78
    Pyff skrev 2010-04-10 20:15:37 följande:
    Stortå, pektå, långtå, ringtå och lilltå Blir så trött på att inte tårna har några namn så jag har anammat fingernamnen Går ju liksom inte att säga "Aj fan va jag slog i min tå som sitter bredvid lilltån!"
    hehe, men det finns namn till tårna, dom ja skrev är bara en "uppsättning" finns fler, ja kikade efter en ramsbok ja har, där finns det nog 3 olika "uppsättningar" namn till tårna, hitta den tyvärr inte!
  • Pyff
    Buster78 skrev 2010-04-10 20:21:13 följande:
    hehe, men det finns namn till tårna, dom ja skrev är bara en "uppsättning" finns fler, ja kikade efter en ramsbok ja har, där finns det nog 3 olika "uppsättningar" namn till tårna, hitta den tyvärr inte!
    Fast jag menar ju RIKTIGA namn, inte några gulle-tusse-trams namn som slickepott osv...........
    Pyff på er!
Svar på tråden Vad kallar ni tårna??