Pellepellepelle skrev 2010-04-10 21:31:32 följande:
Jag har gjort testet under mina bägge graviditeter, första fick jag någonstans runt 1000 om jag minns rätt, kan ha varit 800 (var 31). Min tjej har inte någon kromosomavvikelse, nuvarande grav fick jag 20 000 (är 33). Jag har gjort det mest för att få se att hjärtat slår och allt ser ok ut (nojjar lätt över MA i början...), har tänkt att jag skulle ha mkt dåliga odds för att gå vidare med fvp ex då jag är orolig för riskerna med fvp. Det kanske kan vara bra att tänka igenom hur du/ni vill göra beroende på vilka odds ni får? Tänk så här, även om ni får 2 så är det ju 50% chans att allt är bra! Oavsett om du gör det eller inte så är det samma bebis som bor i magen Om du gör det kan du gå vidare och få större klarhet i om din lill* har ngn avvikelse. Skulle du kunna göra en abort om oddsen var dåliga? Eller vill du bara veta så att du/ni kan förbereda er bättre på hur det komer att bli? Jag har vänner som valt att inte göra det för att de inte vill oroa sig och själv blev jag lugnare av att göra det så man är ju verkligen olika!Vet inte om du mår bättre efter mitt svammel men hoppas att du får en fin graviditet och grattis till att du snart får se din guldklimp!
Tack söta du för ditt svammel som du kallar det :). Det hjälpte att läsa...
Va inte orolig innan men nu när det närmar sig så e jag det.
Har jobbat med handikappade i 4 år innan. Och det tråkiga är att mamman och pappan i de flesta fallen har gått skillda vägar. Tror jag är mest rädd för att det ska tära sönder en.
Vi har bestämt oss för fvp om oddsen är dåliga. Tror jag är lugnare när jag är där me de som kan och de kan förlara det för en.....
Ha en fin kväll