• Anonym (ledsen)

Inga spermier.. Hur stor chans?

I fredags fick vi tillbaka svaret från spermaprovet och dom hade inte hittat några spermier :-/ Våran värld gick under!

Nu undrar jag, om man inte har några spermier i utlösningen, är det vanligt att det ändå finns spermier i testiklarna, är det stor chans? eller är det ovanligt? Finns det hopp för oss?

Läkaren skulle skicka en remiss till en ureolog o ca 2-3 veckor! Usch vi mår så dåligt.

• Svar på tråden Inga spermier.. Hur stor chans?
  • ekke

jag vet tyvärr inte svaret på din fråga, men jag vill skicka en stor kram till er. Hoppas att urologen kan hjälpa

• Anonym (ledsen)
    ekke skrev 2010-04-10 22:23:09 följande:
    jag vet tyvärr inte svaret på din fråga, men jag vill skicka en stor kram till er. Hoppas att urologen kan hjälpa
    Tack så jätte mkt det värmer!
  • Anonym

Enligt min erfarenhet så är tyvärr chansen oerhört liten att det finns sperma och finns det sperma så är ju kvalitén en fråga och om de kan befrukta.

Vet flera liknande fall som har slutat med adoption MEN lycka till, överge inte hoppet.

• Anonym (ledsen)
    Anonym skrev 2010-04-10 22:28:57 följande:
    Enligt min erfarenhet så är tyvärr chansen oerhört liten att det finns sperma och finns det sperma så är ju kvalitén en fråga och om de kan befrukta. Vet flera liknande fall som har slutat med adoption MEN lycka till, överge inte hoppet.
    Men har läst att bara det finns sperma i testiklarna så kan man göra ICSI? va svårt allt ska va
  • Anonym (BF 9 Juli)

Förstår att eran värld rasar nu när ni har fått detta besked. Det gjorde våran med. När de gjorde en testikelbiopsi hittade inga spermier med det fanns ändå stamceller som man behöver för att kunna bilda spermier. Läkarna trodde att det var maken jobb som gjorde att det inte blev några spermier. Han jobbade som lackerare och använde dagligen starka kemikalier.

Vi gjorde både insemination och IVF med donerade spermier. Men sept 2007 la vi allt på hyllan eftersom det vart så dyrt med att fortsätta. Maken byte arbetsuppgifter på jobbet och gick tillbaka till att köra spåervagn istället för att jobba nere i verkstan. Å, helt plötsligt så plussade vi spontant nov 2009. Så nu väntar vi våran mirakelbebis i sommar.

Läkaren sa att det inte var vanlgit att det är helt tomt, när det gör biopsi. Vill dela med oss av vårat mirakel. Önskar er alla lycka till.

Styrke kramar till er båda.

• Anonym (BF 9 Juli)
    Anonym (ledsen) skrev 2010-04-10 22:30:44 följande:
    Men har läst att bara det finns sperma i testiklarna så kan man göra ICSI? va svårt allt ska va
    Hittar de spermier som går att använda så kan de göra ICSI.
  • CombatLover

Visst kan det finnas spermier ändå. Vi har plockat ut spermier mha Tesa/Pesa, det finns inte i utlösningen men fanns i testiklarna. Det kan ju vara så att din sambo har stopp på vägen ut och det därför inte kommer något.

Lycka till!
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (BF 9 Juli) skrev 2010-04-10 22:32:44 följande:
    Förstår att eran värld rasar nu när ni har fått detta besked. Det gjorde våran med. När de gjorde en testikelbiopsi hittade inga spermier med det fanns ändå stamceller som man behöver för att kunna bilda spermier. Läkarna trodde att det var maken jobb som gjorde att det inte blev några spermier. Han jobbade som lackerare och använde dagligen starka kemikalier. Vi gjorde både insemination och IVF med donerade spermier. Men sept 2007 la vi allt på hyllan eftersom det vart så dyrt med att fortsätta. Maken byte arbetsuppgifter på jobbet och gick tillbaka till att köra spåervagn istället för att jobba nere i verkstan. Å, helt plötsligt så plussade vi spontant nov 2009. Så nu väntar vi våran mirakelbebis i sommar. Läkaren sa att det inte var vanlgit att det är helt tomt, när det gör biopsi. Vill dela med oss av vårat mirakel. Önskar er alla lycka till. Styrke kramar till er båda.
    men gud va underbart, ett stort grattis till er! ett riktigt mirakel!

vet du om det är vanligt att man inte har några stamceller?
  • Anonym (ledsen)
    CombatLover skrev 2010-04-10 22:35:38 följande:
    Visst kan det finnas spermier ändå. Vi har plockat ut spermier mha Tesa/Pesa, det finns inte i utlösningen men fanns i testiklarna. Det kan ju vara så att din sambo har stopp på vägen ut och det därför inte kommer något. Lycka till!
    tack för ditt svar

jo det kan ju vara så, hoppas de! men jag ser bara framför mig negativt besked

gick ni till en urolog? 
  • Anonym (BF 9 Juli)
    Anonym (ledsen) skrev 2010-04-10 23:06:11 följande:
    men gud va underbart, ett stort grattis till er! ett riktigt mirakel! vet du om det är vanligt att man inte har några stamceller?
    Tack snälla du... vi har nog inte riktigt fattat det än fast att jag är i vecka 28 nu.

Det är väldigt sällsynt att det inte finns några stamceller. Finns det då finns det möjligheter till att det finns spermier också. Eller att de kan hjälpa till på traven på något sätt. Vi kom inte så långt.

Håller tummarna för er.
Svar på tråden Inga spermier.. Hur stor chans?