Är FORTFARANDE nervös varje gång jag ska jobba!
Åh. Blir mest trött på mig själv. Började på nya extrajobbet i vintras så det blir ju ett par månader nu i april... Jobbat kanske i snitt 1 gång i veckan, ibland inget, ibland 4 dagar. Men FORTFARANDE gruvar jag mig grundligt inför varje pass. Det är bara ett extrajobb under min utbildning, och det är ett jobb i butik som jag borde vara van vid nu, har även tidigare erfarenhet. Men jag är fortfarande orolig varje gång jag ska stå själv, inför att stänga, rädd för att det ska komma nån kund jag inte kan tackla och inte kan fråga någon. Rädd för att nåt ska trassla till sig och jag inte vet vad jag ska göra. Ibland är jag så löjligt handlingsförlamad.
Ibörjan, den första tiden, kan man ju skylla på att man är ny, på att man är ovan och att man bara jobbar extra. Men nu borde jag faktiskt kunna det här. Jag är en väldigt osäker person som alltid oroar mig för nya situationer, särskilt på jobb. Stå i butik är inget jag vill eller kommer arbeta med, det passar mig inte riktigt, även om det stundtals ÄR roligt och intressant. Det tröstar mig, att jag snart har pluggat klart och kan sluta. Men det retar mig att jag är så osäker och vill inte byta jobb av 3 anledningar: 1) jag kommer antagligen jobba där i sommar 2) tjänar bra 3) vill inte vara en "quitter" - det är väl det här som håller mig kvar, att jag känner mig så dålig att jag fortfarande oroar mig och inte lärt mig arbetsuppgifterna till fullo i jämförelse med de yngre tjejerna där kring 20 som är så kavata och duktiga.