• midsommar 2006

prisvärd första cykel

Undrar om någon kan tipsa mig om bra och prisvärd barncykel. Ska köpa en 2-hjuling till sonen som fyller 4 i juni. Han är 103 cm nu så jag tänkte mig en 16 tums och inga stödhjul. Coops Logan cyklar är de ok eller? Min sambos vuxencykel med samma märke har det varit en del problem med, men jag vet ju inte om han bara haft otur.

• Svar på tråden prisvärd första cykel
  • Michanna

Prisvärt är att köpa en begagnad. Dom brukar vara väldigt frächa och halva priset och man får oftas igen pengarna när man köpen en större cykel om en eller två säsonger och söljer den mindre.

Vi har haft olika märken men just coop har hållit småbarns åldern. ( förutom däck och småsaker. )

• midsommar 2006

Tack för svaret. Vi köper mycket begagnat men tänkte köpa en ny cykel om det blir en Logan eftersom vi har 2 barn som ska ha den och köper man nytt så har man ju några års garanti oxå.

• JWM

ska ni ha 3 barn till samma cykel skulle jag inhandla crecent eller monark

kolla även sportson och deras inbytesgaranti
    längst ner i länken

http://www.sportson.se/site/index.php/handlameny

--

tänk på att barnet skall växa ur cykeln inte i den så bägge fötterna i marken när ni börjar använda den

från barnet är ca 3 år tills det är ca 6 år får man tyvärr byta cykel var år p g a att dom växer så mycket

men det är mycket enklare för barnet att lära sig cykla på en nästan förliten cykel än en för stor

• Lindisgbg

Min son är 4,5 år och vi har pecis tagit bort stödhjulen på hans 16 tums cykel(han har cyklat utan stödhjul på en 12 tums innan) . Han är 115 cm lång och når precis ner med tårna. Frågan är om din son kommer att nå ner med fötterna på en 16 tums cykel. Det måste de ju kunna om det inte ska vara stödhjul på den. Det bästa är nog att åka till någon cykelaffär med sonen för att testa vilken storlek som passar bäst.

Lycka till med cykelköpet!

Stolt mamma till Casper och Alexander mammasbusungar.blogspot.com/
Svar på tråden prisvärd första cykel