19 år gammal spjälsäng....
Hum, står här och försöker få ihop en gammal spjälsäng som är ungefär 19 år gammal...
Kan man ha en sån eller ska vi råda oss att köpa en ny?
förstår mig inte på hur jag ska få ihop den
*kliar sig i huvudet*
Hum, står här och försöker få ihop en gammal spjälsäng som är ungefär 19 år gammal...
Kan man ha en sån eller ska vi råda oss att köpa en ny?
förstår mig inte på hur jag ska få ihop den
*kliar sig i huvudet*
våran är säkert 50 år om inte mer! Inga problem!! Jag fick ihop den själv. Tycker inte alls man måste ha en ny!
Vi målade den,o den har höj/sänkbar sida så det är lätt att lägga ner barnen.Och den har höj/sänkbar botten!
ebben
ja de är nått i stilen med den här oxå
min syrra låg i den då hon va liten (fyller 19 iår)
kliar mig i skallen
jag är inte så teknisk
hur ska detta gå?
tänkte sätta ihop den för att kolla lite mått och så
nu kom sambon in
och vips
de börjar likna en spjälis
Ja,jag hade tjatat på min att sätta ihop sängen,men det blev aldrig av..........
Därför gjorde jag det själv,o till min förvåning så blev det en spjälsäng!?
Jag kan i vanliga fall inte mycket sånt!!
hehe
nu är de klart
hehe
det enda jag kan änka mig kanske tjorvar är att hitta madrass som passar.... annars är det ju kul med gamla saker att måla om osv. själv har jag en vagga från slutet av 1800-talet, den ska dock bara ha gossedjur i sig då barnen på 1800-talet var lite mindre än dagens.... ryms nog bara en vecka eller två om den är längre än 50 cm.... :-P eheheh
wellah
den ser faktiskt helt okey ut i färgen, bara upp och ner höjningen av ena sidan som krånglar lite
sambon hjälpte mig och montera
Vad skulle ni tipsa mig att ta för mått
för tex spjälskydd, madrass och dyl?
på bottenplattan är de som en kant, ska jag mäta med den eller de innan för kanten, eller ska madrassen gå ut ändå ut till spjälen?
Vi köpte en ny madrass o den passade perfekt! Så våran har samma mått som de nya idag.........
ebben
jag tror vi får ner IKEAS madrasser ivåran har mättå donat nu
bild har jag med