• Trasseltroll

Vad tycker ni om Quinny Freestyle??

Hej hej!

Nu har jag och sambon gett oss ut i barnvagns-djungeln och undrar lite om Quinny Freestyle. Ni som har/haft en sån, har ni varit nöjda? Hur är den att köra i terräng (grusväg,skogsväg, snö, kullersten)?

Om ni inte gillar den får ni gärna komma med förslag på andra vagnar! Vi vill ha luftfyllda däck och att sittdelen ska kunna vara vänd mot oss... Och svängbara framhjul (helst 4-hjulig).

Vore väääldigt tacksam för svar och åsikter!!{#lang_emotions_laughing}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-11 17:15
    går förresten Quinny Freestyle att få som 4-hjulig?

• Svar på tråden Vad tycker ni om Quinny Freestyle??
  • Louise Hbg

Vi har haft vår freestyle sedan dotterns födesel 2008-06 och är super nöjda! Vi har valt att använda en mjuklift i den "vanliga vagnen" och alltså inte den delen som går att köpa till. Detta fungerade super fint för oss.

Det som är bra är att:

* Den är mycket lätt att köra tack vare det svängbara hjulet samt att de är relativt stora gör att det är lätt att komma fram i skog och terräng.
    * Den går att vända relativt enkelt och då även sitta frammåt.
    * Snabbt att fälla i hop.
    * Skön handbroms
    * Tål mycket. Har varit med på utlandssemester, långpromenader i skogsteräng, shopping i Ullared :)
    * Snabb levernans från försäljare i Tyskland

Nackdelarna är:
    * Den är något bredare än många andr vagnar vid dubbelhjulen. Detta gör att den i bland inte kommer in genom trängre dörrar.
    * Relativt tung att lyft i och ur bilen.

• Trasseltroll
    Louise Hbg skrev 2010-04-11 19:33:45 följande:
    Vi har haft vår freestyle sedan dotterns födesel 2008-06 och är super nöjda! Vi har valt att använda en mjuklift i den "vanliga vagnen" och alltså inte den delen som går att köpa till. Detta fungerade super fint för oss.Det som är bra är att:* Den är mycket lätt att köra tack vare det svängbara hjulet samt att de är relativt stora gör att det är lätt att komma fram i skog och terräng. * Den går att vända relativt enkelt och då även sitta frammåt. * Snabbt att fälla i hop.* Skön handbroms* Tål mycket. Har varit med på utlandssemester, långpromenader i skogsteräng, shopping i Ullared :) * Snabb levernans från försäljare i TysklandNackdelarna är:* Den är något bredare än många andr vagnar vid dubbelhjulen. Detta gör att den i bland inte kommer in genom trängre dörrar.* Relativt tung att lyft i och ur bilen.
    Tack för svaret! Låter lovande det här{#lang_emotions_smile} Har inte sett någon i verkligheten utan bara sett dom på nätet... Precis när jag skrivit tråden fick jag för mig att jag läst att dom slutat tillverka freestyle(?) kan ha varit någon annan vagn också...kommer inte ihåg. Men när jag kollade på deras hemsida så såg jag inte freestylen så det kanske stämmer? finns ju annars på blocket som tur är... Får fortsätta vela ett tag till{#lang_emotions_smile} har fått upp ögonen för emmaljunga nitro city med...
  • Flowerfairy

Vi har också en Quinny Freestyle som vi är jättenöjda med!
    Även vi hade mjuklift i sittdelen istället för att köpa till en liggdel.

Jag letade länge innan jag hittade en vagn som passade in på alla mina krav innan min andra son föddes och Quinny freestyle var den som passade bäst in:
    Stora svängbara lufthjul, vändbar sittdel, stabil och lättkörd, prisvärd.

Egentligen ville jag haft en med fyra hjul, men det har jag fortfarande inte sett någon som uppfyller övriga kriterier.

Det enda jag har att anmärka på är att jag tycker att korgen under vagnen har för låga kanter och är lite svår att få in saker i. Vagnen tar också ganska mycket plats i bagaget. (Fast det är enkelt att ta av hjulen, och då blir den betydligt mindre)

Vi hade problem med ekrarna på ett av hjulen, men vi fick nya däck. Så nu har vi ett helt par extra hjul. Kan vara bra att ha ifall man får punktering... Punktering har vi bara lyckats få en gång när vi var på semester, men då hade vi inte tagit med de andra hjulen...

Vagnen fungerar utmärkt på kullersten och skogsstigar och den är stabil trots att storebror hänger på den.

Det är möjligt att de slutat tillverka den. Jag har inte sett den sedan jag köpte vår. Och vi köpte den för halva priset, så det kan ju ha varit för att de skulle sluta med den...

• Kaka

Här är en till som är super nöjd. Funka toppen i all lägen. Kanske lite stor när man lyfter in den i bilen men det kan jag leva med (åker oftast buss när jag har vagen med). Min väninna har en Bugga och säger varje gång vi är på skogsprommend att om hon vetat att quinnyn fanns när hon köpte vagn hade hon köpt en sådan i stället. Det är nog bra reklam . Har sett nya i affärer så dom säljs fortfarande.

• TereseA

Bästa vagnen vi haft.Håller med den första som skrivit.Hade oxå problem med ekarna.Detta var 2008..men fick nya hjul.Nu är det fixat och är tydligen bättre med det vad jag hört.Vi beställde från www.kidsroom.de  blev mer än en tusenlapp billigare än babyproffsen.För mig vi betalade 2700kr med fotsäck,regskydd och frakt.Leveransen tog bara 4 dagar oxå,levererad till dörren...kidsroom.de och www.mypram.de är dem billigaste som har Quinny.

Akiim är mitt liv 071004
  • Nekka

Håller med alla andra! Bästa vagnen ever!

Men ska nu sälja pga av behov av syskonvagn.

Så om du vill så får du köpa min.
    Jag skickar meddelande till dig!

vissa säger sig ha sett en ängel, jag har hållit en i min famn....
Svar på tråden Vad tycker ni om Quinny Freestyle??