• CamillaPersson

Brio Vyssan lull ??

Brio Vyssan lull tassar till spjälsäng som gör att man kan vagga den.

Någon som har sådana? Är dem bra?
    Hur mycket kan man vagga?

Är rädd att det ska bli ostabilt. Alla erfarenheter är välkommna. Har funderat länge på att skaffa dem, eller sådana puckar som man höjer upp sängen med

Vad kostar Brio Vyssan lull i vanliga barnaffärer?
  • Svar på tråden Brio Vyssan lull ??
  • hewa

Vi hade sådana. Var till god hjälp med 1a. Andra barnet hade nog lika gärna kunnat varit utan men hon hade å andra sidan betydligt lättare att somna. Upplevde dem inte som instabila förrän barnen började stå och gå i sängen. Det går ju inte att jämföra med en vagga, rörelserna blir betydligt mindre.

• Kaffemums

Vi hade sådana till ettan då vi hoppades att de skulle hjälpa själva omsomnandet mitt i natten. Kan inte säga att vi tyckte det fungerade tyvärr. Men jag upplevde de inte som instabila alls. Möjligen så kunde dottern få till bra gung själv när hon närmade sig ett år, men då bytte vi till juniorsäng.

Om jag minns rätt så ligger de på en 3-400 kr i affären.

• Spexig

Man kan inte vagga så mycket, men man kan få lite rörelse på sängen. Det känns ju mer för barnet när de ligger i det höga läget än när sängbotten är länst ner, eftersom momentet blir större.

Har man skruvat fast dem bra (det är lite trixigt, men inte omöjligt) är det hur stabilt som helts, när vår tjej var drygt två år brukade hon stå upp och hoppa i sängen (det gav ju lite gung). Inga problem.

Jag har för mig att vi gav 200 spänn för tassarna för drygt två år sen.

• eec82

numera kostar de 299:- på barnens hus och babyland.

(kan tyvärr inget mer än pris då ajg inte testat dem.)

• CamillaPersson

199:-  på ullared läste jag här på fam-liv.
    Men dem verkar bra så jag får nog inhandla sådana..

• sarsparis

Vi fick ärva ett par, vår son hatade det, köp det sen om ni tror att de behövs, annars är det lite slöseri med pengar.

sängen blev inte alls instabil på något sätt.

• CamillaPersson

Vad då hatade det???
    Saknade det till mitt första barn, men tyckte att det var för dyrt.

Nu har jag ju det mästa redan o kan kosta på mig lite sådana här saker i stället.

• versan

Vi gillade brio vyssan lull. Dom är underbara man puttar bara lite på sängen så gungar man sängen lätt & babyn somnar om.
    Dom är stabila fast dom gungar
    rekomenderar dom varmt

• sarsparis
    CamillaPersson skrev 2010-04-11 21:19:48 följande:
    Vad då hatade det???Saknade det till mitt första barn, men tyckte att det var för dyrt.Nu har jag ju det mästa redan o kan kosta på mig lite sådana här saker i stället.
    han ville inte bli gungad, gallskrek......så fort han vände på sig gungade den till och då skrek han, de åkte av rätt snabbt.....
  • Kajak

Vi har den härhemma....den är kvar i sin förpackning.

Vi har sagt att vi måste köpa den men... sen när vi väl skaffade den så glömde vi ALLTID montera fast den...

Förpackning stod i köket flera månader nu...

Väntar nu 4e....tror vi ska montera fast den på spjälsängen snart eller aldrig...
    Jag vet inte.... eller så säljher vi den p tradera??+ jaa jag vet inte....

• CamillaPersson

Tack för era svar. Blir nog en tur till ullared och shoppa ett par. verkar vara övervägande positiva svar i alla fall.

• weeooo

De var toppen,inte alls ostabilt.gott att kunan vagga henne när hon vaknat till på natten.

Svar på tråden Brio Vyssan lull ??