• MiHijo

Tacksam för all hjälp... ÄL?!?

Hej!

Ska berätta lite här och hoppas på svar om ngn kan svara :)

Jag började med provera den 25 januari till 3 februari.
    den 5 februari fick jag mens till den 11e februari.  Den 9de febrauri till den 13 februari åt jag pergotime för att få igång min ÄL. Den 15de februari var jag för att kolla om jag hade ngn ÄL. Men hade bara en blåsa på 9 mm, fick då ingen ÄL och väntade min mens den 4 mars, men ingen mens dök upp.

Igår hade jag fruktansvärt ont i magen, testade då med testlagrets ÄL test och även ett från CB, och det gav utslag. Hur är det möjligt när jag inte ens haft ngn mens när jag väntade på den den 4 mars??

Och jag testade bara igår, och då gav det som sagt fullt utslag, och även lite idag. Men hade ju även liiite ont i magen i torsdags och fredags men då testade jag inte, men eftersom det gjorde så ont igår så måste jag väl ha haft ÄL eftersom det gav utslag?
    tacksam för alla svar jag kan få.

• Svar på tråden Tacksam för all hjälp... ÄL?!?
  • jayne doe

Tyvärr kan man få fullt utslag på äl-test och ändå inte ha äl. Särskilt om man har pco.

Men sen kan det ju hända att provera+pergo kickade igång en egen spontan äl. Jag tog provera+pergo utan att få äl när jag skulle men fick igång en naturlig cykel och fick äl spontant en månad senare.

♥L♥
  • MiHijo

har inte PCO, visste inte riktigt vart jag skulle lägga tråden.

men jag antar att jag hade ÄL eftersom jag hade såååååå ont i magen att jag inte ens kunde röra mig.

• jayne doe

Alright. Varför fick du provera+pergo, om det är ok att jag frågar?

Jamen det låter lovande. Som jag skrev så kan en provera+pergo-kur kicka igång ens egna naturliga cykel så det är mkt möjligt att det var äl.
    Man får alltid mens när man haft äl (om man inte är gravid såklart) så om du får mens/plus om ett par veckor så var det troligtvis äl.

♥L♥
  • MiHijo

Okej, då får jag hoppas att det var ÄL, haft det innan med, så ont alltså och då var det ÄL.

Eftersom jag inte blviit gravid på över ett år så fick jag provera/pergotime.

• jayne doe

Okej. Håller tummarna att det var äl den här gången då.

♥L♥
  • MiHijo

Uppdaterar när jag vet om jag är gravid eller ej :D

• jayne doe

Gör det. Lycka till!

♥L♥
  • MiHijo

Är det ngn som vet hur lång tid det tar för ägget att fästa igen om man blivit gravid?
    Är det ngn som vet om man kan se på ett VUL om ägget är på väg tillbaka??? så att man kan se om man blivit gravid tidigare????

Svar på tråden Tacksam för all hjälp... ÄL?!?