• egenart

Homo/bi/trans samt alla intresserade.

Efter en hel del övervägande så ger jag det en chans att skapa en tråd som ska fungera som en samlingsplats för alla homo/bi/transpersoner och även alla dem som är bara allmänt intresserade.

Välkommen in och ha det trevligt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-17 08:39
    Ett förtydligande. Denna tråd ska bara fungera som en samlingsplats för minoriteter som faller utanför de normativa ramarna. Den har ingen specifik inriktning vad som ska skrivas här inne. Jag valde att begränsa mig till homo/bi/transpersoner eftersom de många gånger hänger i samma kretsar. Tänkte först bara skapa en transtråd men då blir den alldeles för smal och jag skulle troligen få sitta helt själv här inne.

• Svar på tråden Homo/bi/trans samt alla intresserade.
  • egenart

Jag öppnar upp tråden med att lägga in trailerlänkar på två underbara och mänskliga queerfilmer som betyder en hel del för mig. Sommersturm och the Sum of Us.

• Anonym

Jag har börjat att träffa en som är FTM och jag gillar honom jätte mycket men förstår inte allt som händer hela tiden. Jag har kollat upp mycket fakta men det är ju bara fakta om vad som händer med kroppen och det är ju bra att veta.
    Jag undrar om det är någon annan som har erfarenhet av FTM som skulle kunna berätta sin erfarenhet för mig så att jag kan förstå bättre. Skulle va väldigt kul att ha kontakt med någon som man kan prata med.

• Magnus Y

Ett dilemma som kan uppstå i den här eventuella debattan, är huruvida en man som tycker om anal penetration är bisexuell, eller eventuellt homosexuell.
    För det första så är det min fasta övertygelse, att homosexualitet inte handlar om anal penetration.
    För det andra så är jag övertygad om, att känna njutning vid anal stimulans inte har det minsta med bi- eller homosexualitet att göra alls.
    Skulle min sambo vara gay?
    Njah...
    Jag själv njuter enormt av att ha både det ena och det andra i analen, men jag är så hetero man kan bli!
    När det gäller mig, så är jag helt och hundra övertygad om att homo- och bisexualitet inte har det minsta med sex att göra. Det har med känslor att göra!
    Kan en person bli kär, verkligen känna djupa känslor för någon av samma, eller båda könen? Då tror jag att den personen är homo, alternativt bisexuell!
    Personligen har jag inga som helst svårigheter med att tycka att en man/kvinna ser bra ut, eller förefaller attraktiv...men steget från det, till att känna kärlek är oerhört långt. I alla fall för mig...
    Jag kan bara bli kär i kvinnor! Och jag älskar analsex, både att få och att ge... Var hamnar jag då?
    Jag tror inte att det är så lätt att kategorisera...

• egenart

Tar mig rätten att kalla mig för man trots att jag anatomiskt är kvinna eftersom det är där jag känslomässigt hör hemma. Ids inte att fortsätta utreda varför jag känner som jag gör, har gjort det i så många stressiga år. Det får vara nog nu. Jag har valt att landa i känslan och lever därefter och mår mycket bättre nu tack vare det. Känslan har dessutom växt sig starkare med åren och min honlighet är för mig idag främmande. Jag är kär, gift med en man och tänder endast på män. Ser mig därför som bög, trots att jag har fött barn. Livet är inte en rak linje...

Är en bög född i en honkropp som har fött barn.
  • Magnus Y

En av de mest insiktsfulla och vettiga kommentarer som har skrivits här på FL! Förbannat bra skrivet! Verkligen stort lycka till med att leva som den du känner att du är!' Skit ett jävla stort stycke i vad alla andra förståsigpåare tycker och tänker och skriver!

• egenart
    Magnus Y skrev 2010-04-12 18:50:17 följande:
    En av de mest insiktsfulla och vettiga kommentarer som har skrivits här på FL! Förbannat bra skrivet! Verkligen stort lycka till med att leva som den du känner att du är!' Skit ett jävla stort stycke i vad alla andra förståsigpåare tycker och tänker och skriver!
    Så befriande att få läsa dina ord, de uppskattas verkligen, speciellt eftersom jag väljer att sticka ut hakan med risk att få den tillbaka. Tack för det! Mycket har jag att tacka min underbara och kloka man som både har låtit mig växa och blomma ut i min egen riktning men även ständigt stöttat mig med insiktsfulla ord.
    Är en bög född i en honkropp som har fött barn.
  • Anonym (mammatill2)

Jag är bi men det är FÅ som vet om det.Fantiserar oftare och oftare om andra tjejer..vad jag önskar att jag kunde få prova ha sex med en tjej..

• Anonym (bix)
    egenart skrev 2010-04-12 18:47:28 följande:
    Tar mig rätten att kalla mig för man trots att jag anatomiskt är kvinna eftersom det är där jag känslomässigt hör hemma. Ids inte att fortsätta utreda varför jag känner som jag gör, har gjort det i så många stressiga år. Det får vara nog nu. Jag har valt att landa i känslan och lever därefter och mår mycket bättre nu tack vare det. Känslan har dessutom växt sig starkare med åren och min honlighet är för mig idag främmande. Jag är kär, gift med en man och tänder endast på män. Ser mig därför som bög, trots att jag har fött barn. Livet är inte en rak linje...
    Men bra, hoppas du får fortsätta må bra i det du landat i nu. Roligt att få läsa hur det kan vara - det finns så många olika sätt att vara och leva, som är rätt fast på olika sätt. Lycka till!
  • Anonym (bix)

Jag hoppas det kan få vara OK att vara bi men inte öppen med det, i den här tråden? I så många andra trådar och forum blir man exkluderad om man inte håller med om att det är en självklarhet att komma ut. 

Jag har inte kommit ut mer än till några få, och det handlar inte om att jag är kuvad, rädd eller går emot mig själv. Jag har inget behov av att prata om min sexualitet med folk i allmänhet, och det är inget konstigt för mig. Jag lever som ensamstående förälder i ett väldigt heteronormativt samhälle och har stort behov av att passa in, och skäms inte det minsta för det. Skulle nån fråga mig om min läggning skulle jag inte ljuga, men det är väldigt osannolikt att någon skulle komma på tanken här...
    Skulle jag träffa en kvinna som är öppen skulle läget förstås bli ett annat, om vi skulle ha ett förhållande. Men idag är det som jag skrev ovan och det känns helt OK. Helst vill jag träffa någon som är som jag, dvs som inte lever öppet, om jag ska träffa en kvinna. Jag fastnar också mest för kvinnor som lever heteroliv.
    Jag letar inte aktivt efter partner, varken en man eller en kvinna, men jag har stort intresse av att byta funderingar och tankar med andra som tänker och känner på liknande sätt, oavsett livssituation och -val.
  • egenart
    Anonym (bix) skrev 2010-04-15 07:39:48 följande:
    Men bra, hoppas du får fortsätta må bra i det du landat i nu. Roligt att få läsa hur det kan vara - det finns så många olika sätt att vara och leva, som är rätt fast på olika sätt. Lycka till!
    Tack, dina ord uppskattas.
Svar på tråden Homo/bi/trans samt alla intresserade.