• äppelmos

konsumentverkets barnvagnstest

konsumentverkets barnvagnstest

nån som vet vart man kan läsa hela, inte bara det lilla som stod i DN häromdagen?
  • Svar på tråden konsumentverkets barnvagnstest
  • sannzibar

är det nån som vet om det var fel på emmaljungas city cross?

• eec82

man kan klämma sig i suffletten. Om barnet pillar i fungret mellan de två stålbågarna samtidigt som man fäller den bakåt kan de klämma sig.

• the M Bitch
    sannzibar skrev 2010-04-11 21:44:01 följande:
    är det nån som vet om det var fel på emmaljungas city cross?
    Den var inte med i testet, bara Nitro. Nitro hade klämrisk vid fästet för sufflettbågarna, dock inte så något finger kan klämmas av, som på en annan vagn.
    Nitro och CC har samma sufflett.
  • sannzibar
    the M Bitch skrev 2010-04-11 21:47:13 följande:
    Den var inte med i testet, bara Nitro. Nitro hade klämrisk vid fästet för sufflettbågarna, dock inte så något finger kan klämmas av, som på en annan vagn. Nitro och CC har samma sufflett.
    tack för ditt svar hm ska undersöka vagnen för o se hur suffleten o fästet ser ut, min dotter har aldrig lyckats klämt sig iaf som tur är. det är en sån djungel med barnvagnar o man tror att alla ska vara säkra o testade ordentligt så olyckor inte ska kunna inträffa om man har följt alla anvisnigar mm
  • eec82

men så är de ju såfort de blir tester, de kan ju testa vad som å de blir underkänt. Spelar nog ingen roll om de handlar om barnvagnar el kläder (dåligt exempel men de e sent).

Var väl nån brio vagn som liggkorgen fick underkänt pga kvävningsrisk. Men först ska bebisen krångla sig under ett band med karborrefäste, sedan rulla in under madrassen å sen så är tyget i korgen löst. Så beror väl på hur mycket man lyssnar på testerna med. Men visst vissa vagnar var ju inte bra. Å ett chassi byts nu ut. Men en del tester får man nog ta med en nypa salt enligt mig iaf.

Klart man vill ha en säker vagn har själv en nitro å tänkte nej va e de nu äskar den vagnen, å blev lite nojjig att jag skulle ändra uppfattning om den. Men nä mitt barn har ofta inte sina fingrar där iaf, har nog aldrig sett honom ha det så jag litar på min vagn lika mycket som andra saker som bilen, å cykeln mm, allt kan gå sönder å vara fel på så man måste sköta om dem samt ha koll på sitt barn i närheten. Inte lämna dem själv osv.

Men alla tycker olika å de respekterar jag självfallet.

• sannzibar
    eec82 skrev 2010-04-11 22:09:54 följande:
    men så är de ju såfort de blir tester, de kan ju testa vad som å de blir underkänt. Spelar nog ingen roll om de handlar om barnvagnar el kläder (dåligt exempel men de e sent). Var väl nån brio vagn som liggkorgen fick underkänt pga kvävningsrisk. Men först ska bebisen krångla sig under ett band med karborrefäste, sedan rulla in under madrassen å sen så är tyget i korgen löst. Så beror väl på hur mycket man lyssnar på testerna med. Men visst vissa vagnar var ju inte bra. Å ett chassi byts nu ut. Men en del tester får man nog ta med en nypa salt enligt mig iaf. Klart man vill ha en säker vagn har själv en nitro å tänkte nej va e de nu äskar den vagnen, å blev lite nojjig att jag skulle ändra uppfattning om den. Men nä mitt barn har ofta inte sina fingrar där iaf, har nog aldrig sett honom ha det så jag litar på min vagn lika mycket som andra saker som bilen, å cykeln mm, allt kan gå sönder å vara fel på så man måste sköta om dem samt ha koll på sitt barn i närheten. Inte lämna dem själv osv. Men alla tycker olika å de respekterar jag självfallet.
    jag har nog aldrig sett att jennifer pilat på suffletetn, jag älskar min city cross den känns säker tycker jag iaf =)
    ja precis allting måste ju underhållas mvh sanna
Svar på tråden konsumentverkets barnvagnstest