konsumentverkets barnvagnstest
va de nån specifik vagn du tänkte på?
är det nån som vet om det var fel på emmaljungas city cross?
man kan klämma sig i suffletten. Om barnet pillar i fungret mellan de två stålbågarna samtidigt som man fäller den bakåt kan de klämma sig.
men så är de ju såfort de blir tester, de kan ju testa vad som å de blir underkänt. Spelar nog ingen roll om de handlar om barnvagnar el kläder (dåligt exempel men de e sent).
Var väl nån brio vagn som liggkorgen fick underkänt pga kvävningsrisk. Men först ska bebisen krångla sig under ett band med karborrefäste, sedan rulla in under madrassen å sen så är tyget i korgen löst. Så beror väl på hur mycket man lyssnar på testerna med. Men visst vissa vagnar var ju inte bra. Å ett chassi byts nu ut. Men en del tester får man nog ta med en nypa salt enligt mig iaf.
Klart man vill ha en säker vagn har själv en nitro å tänkte nej va e de nu äskar den vagnen, å blev lite nojjig att jag skulle ändra uppfattning om den. Men nä mitt barn har ofta inte sina fingrar där iaf, har nog aldrig sett honom ha det så jag litar på min vagn lika mycket som andra saker som bilen, å cykeln mm, allt kan gå sönder å vara fel på så man måste sköta om dem samt ha koll på sitt barn i närheten. Inte lämna dem själv osv.
Men alla tycker olika å de respekterar jag självfallet.
tack för alla svar!