• Äldre 11 Apr 22:32
    13472 visningar
    10 svar
    10
    13472

    Hugger till på vänster sida av magen

    Jag är i vecka 13+4. Igår böjde jag mig fram snabbt och det högg till och gjorde rätt ont i nedre delen av magen på vänster sida.
    Idag hugger det fortfarande till då och då. Fast jag sitter helt still. Är ingen fruktansvärd smärta eller så, men känns en del gör det.
    Är min första grav så jag vet inte riktigt vad som pågår i kroppen och vad som är "normalt".

  • Svar på tråden Hugger till på vänster sida av magen
  • Äldre 11 Apr 22:38
    #1

    Ring MVC imorgon. Inte för att jag tror det är någon fara, utan bara för att jag vill att de ska säga det till dig.

    När jag var i ca v 19 så åkte jag bergochdalbana. Ett par tre dagar senare kände jag som ett knivhugg längs ena sidan av magen som höll i sig ett par timmar. Mådde pyton, sambon kom hem från jobbet, ringde runt men fick bara vänta ända tills jag lyckades ringa till förlossningen. De var coola och vid det laget hade det börjat ge med sig och sen försvann det. det här var innan jag hade känt några sparkar så jag kunde inte avgöra på det hur bebin mådde.

    Poängen är att det kan hända både det ena och det andra. Och, måhända fatalistiskt, men händer det något galet nu så kan du faktiskt inte göra något åt det. Allt är normalt och allt är unikt vid en graviditet. Det kan vara något som retar en nerv som i sin tur retar en muskel. Hormoner hormoner och hela faderullan. Läs en fängslande bok så du kopplar bort oron och lycka till!!!!

  • Äldre 11 Apr 22:42
    #2

    Tack för ditt svar. Ja, jag får ringa MVC imorgon. Är egentligen inte jätte orolig, bara lite . Min väninna sa nått om ligamenten, kanske är det. Verkar inte troligt att nått ska gå fel bara för att man böjer sig fram lite för snabbt.

  • Äldre 11 Apr 22:56
    #3

    Nån annan? Ska jag ringa Vårdguiden och fråga eller tror ni att det inte är nån fara??

  • Äldre 11 Apr 22:57
    #4

    det är nog med 99% säkerhet som din vännina sa, att det är ligamenten som spökar. Tycker inte du behöver ringa någonstans för alla kommer säga samma sak. Men är du orolig kanske du bör ringa ändå, så du får din oro stillad av "de som borde kunna och veta" Känns alltid skönt att ha rådfrågat nån kunnig i ämnet om man är orolig.


    Alexander 2009-03-11 -♥- bf 2010-06-27
  • Äldre 11 Apr 22:59
    #5
    mithrandil skrev 2010-04-11 22:57:55 följande:
    det är nog med 99% säkerhet som din vännina sa, att det är ligamenten som spökar. Tycker inte du behöver ringa någonstans för alla kommer säga samma sak. Men är du orolig kanske du bör ringa ändå, så du får din oro stillad av "de som borde kunna och veta" Känns alltid skönt att ha rådfrågat nån kunnig i ämnet om man är orolig.
    Tack för ditt svar! Känns skönt att höra att du inte heller tror det är nått. Klarar nog att vänta till imorgon då jag inte blöder eller nått sånt.
  • Äldre 11 Apr 23:02
    #6
    Lilysmamma skrev 2010-04-11 22:59:12 följande:
    Tack för ditt svar! Känns skönt att höra att du inte heller tror det är nått. Klarar nog att vänta till imorgon då jag inte blöder eller nått sånt.
    Ingen orsak, minns jag blev livrädd första gången jag kände samma smärta när jag väntade första barnet. Man oroar sig så mycket när man väntar första, just för man inte vet vad det är man känner.

    fast man oroar sig iofs när man väntar andra barnet med, men om andra saker. hehe.

    lycka till!
    Alexander 2009-03-11 -♥- bf 2010-06-27
  • Äldre 12 Apr 08:59
    #7

    Är i vecka 15 och i förra veckan började jag få ont ofta i sidorna av magen, speciellt på höger sida. Känner mig rätt säker på att det är ligamenten som känns så har inte ringt till bm eller ngt. Mitt kan göra rätt ont länge på kvällarna när jag sitter ner. Berättade hur jag mådde för mammas kompis som är sjuksköterska som jag träffade på i lördags och hon svarade: Ja vänta du bara, det blir värre, och log! Så tror inte det är ngn fara alls :)

  • Äldre 12 Apr 14:20
    #8
    Lindsey skrev 2010-04-12 08:59:43 följande:
    Är i vecka 15 och i förra veckan började jag få ont ofta i sidorna av magen, speciellt på höger sida. Känner mig rätt säker på att det är ligamenten som känns så har inte ringt till bm eller ngt. Mitt kan göra rätt ont länge på kvällarna när jag sitter ner. Berättade hur jag mådde för mammas kompis som är sjuksköterska som jag träffade på i lördags och hon svarade: Ja vänta du bara, det blir värre, och log! Så tror inte det är ngn fara alls :)
    Vad skönt! Avvaktar nog att ringa BM jag med. KÄnns inte så farligt.
  • Drömme­rdrömm­ar
    Äldre 12 Apr 17:04
    #9

    hugg osv är ju helt normalt när man är gravid

  • Fri 16 Aug 2019 10:18
    #10

    Jag är endast i vecka 3 och jag böjde mig hastigt fram igår och då högg det till och värkte från och till i ett par timmar, jag vilade och det gick över.

    Träffade läkare dagen efter och hon sa det är bara musklerna, det har ingen påverkan på din graviditet. Hon sa att jag ska göra alla rörelser sakta då känner man inte av muskelsmärtor.

Svar på tråden Hugger till på vänster sida av magen