Hjälp! Dagis i Uppsala?
Vad ska man tänka på när man väljer förskola/dagis till sitt barn? Vilka förskolor är bra i Uppsala? Vilka ska man undvika? Jag tycker det är jättesvårt och vill helst inte alls lämna mitt barn överhuvudtaget! :(
Vad ska man tänka på när man väljer förskola/dagis till sitt barn? Vilka förskolor är bra i Uppsala? Vilka ska man undvika? Jag tycker det är jättesvårt och vill helst inte alls lämna mitt barn överhuvudtaget! :(
tycker det står ständigt i tidningen om att det är fullt på alla dagis i Uppsala.. att man får åka tvär över stan för att lämna/hämta osv.. kolla upp vilka privata som finns och om de kan tänkas vara nått. Man kan alltid besöka dem och få lite egen uppfattning om hur det verkar.
Själv bor jag utanför stan och har turen att min syster startade ett privat dagis, så Theo var anmäld redan som 2 månader gammal.. =)
Om du kan tänka dig ett föräldrakooperativ kan jag rekommendera Fasanens förskola i Årsta (www.fasanen.se). Vi är nu inne på barn nummer tre där och vi är supernöjda.
axelinas förskola i årsta
Jag kan varmt rekommendera Lilla Academia! Deras förskolor finns nere på stan, i salabacke och i årsta. På www.lillaacademia.se kan du läsa mer =)
Tack så mycket för era tips! Känner ni någon som har barn på Iors förskola?
Hej - söker ett bra alt för min son som är astma/allergi i Uppsala - ngn mer som är intreserad av allergiförskola? Hör av dig kan vi göra ngt tillsammans!