• Sophiebysophie

sparar man mkt pengar på att handla på Willys? Vilken butik har bäst priser igentligen??

Vi veckohandlar på Willys, men den är så tråkig butik och det är mkt som dom inte har.. Så vi får ändå alltid gå till en annan butik och handla resten.

Nu till min tanke, sparar man mkt pengar på att handla på willys eller är det ungefär samma priser i andra butiker. Vi har Coop Extra här som är en kanon fin butik med jätte mkt varor. Så skulle igentligen vilja handla där, men är osäker på om det är dyrare där.. Vi är en familj på 2 vuxna och en 1 åring.
    Barnmat och blöjor har jag sett är samma pris på, så där skiljer sig ingenting.

Klart det är en svår fråga, men tänkte höra vad era erfarenheter är? Vilken butik handlar ni i?

Jag jobbar annars på en gruppbostad och när vi handlade på vanlig Ica supermarket och sen gick över till Willys så va det faktiskt betydlig prisskillnad. Då köpte vi också mkt varje vecka. Men då räknade jag ut att vi sparade 1-200 kr i veckan på att handla på willys istället för ica supermarket. Mest sparade man på grönsaker och kött.

• Svar på tråden sparar man mkt pengar på att handla på Willys? Vilken butik har bäst priser igentligen??
  • M C

När vi storhandlar varannan vecka eller så sparar vi 500 spänn på att gå på Willys isf Ica.
    Köttet betalar vi lite extra för på citygross för att det ska vara gott. Men alla stapelvaror - det är jättestor skillnad! Allt sån som deo, schampo, krossade tomater, olja, grönsaker är betydligt billigare på Willys.

Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • Freiya

ja vi tjänar också en hel del på att handla på willys.

Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • pandyb

Vi storhandlar alltid på Willys, men vi har två stora fina Willys nära oss, som båda har ALLT man kan tänka sig o lite till :) Hos oss säljer de förutom mat, lite hushållsmaskiner, barnkläder, kontorsartiklar mm. Nästan som en ICA MAXI eller Coop Forum.

Sen handlar jag mycket småsaker på veckorna, det handlar vi på ICA Supermarket, och där är svinsyrt räcker att man går in o handlar lite bröd, mjölk o annat smått så kostar det direkt 300:-

WILLYS är helt klart billigare! (Vi är också två vuxna o en 1-åring)
    Ett paket blöjor på Willys kostar hos oss 98:- och på ICA Supermarket 118:-

Nils 090419 *mammas prins*
  • vike

vi "storhandlsar"1 gång i månaden på willys...stapelvaro....toapapper och kattmat handlar vi ingen annan stans. sen blir det en del av det vardagliga på netto, då vi bara bor ett par hundra meter bort. kött köper vi på city gross, brukar köpa ett par paket av allt som är billigt vid tillfället så har man i frysen ett tag sen, {#lang_emotions_sunny}

• Sophiebysophie

Blöjor pampers kostar 98 kr på coop extra, om man handlar för 100 kr och det gör man ju lätt, och på ica kvantum kostar dom också 98 kr

• Sophiebysophie

Jag har letat fram lite kvitton jag sparat och ska ta o göra en lista på vad dom vanligaste sakerna vi köper kostar på willys och coop, fast jag får nog skriva upp vad det kostar när jag är på coop nästa gång för jag har inga kvitton därifrån

Svar på tråden sparar man mkt pengar på att handla på Willys? Vilken butik har bäst priser igentligen??