• firepuzz

Problem med telenor

problem med telenor!!!

Min kille var inne på en telenor butik i lördags och kollade på en mobil
    Han frågade expediten om han kunde använda sitt 3 kort i denna och han svarade Ja.
    När han har skrivit på avtalet så upptäcker han att den är låst alltså går det inte använda 3 kortet.
    Han går direkt in och ber att få lämna tillbaka denna för den är låst men nix det går inte!

Nu blir det att ringa telenor idag!!!!

Vad ska man göra?

• Svar på tråden Problem med telenor
  • firepuzz

vad tycker ni vi ska görqa?

• Anna undrar

Han har väl tecknat ett abonnemang? Där står det att telefonen är operatörslåst. Sök på nätet så hjittar ni hur man låser upp telefonen.

Har ni ringt telenor? Vad sa de?

• firepuzz

har pratat med telenor idag och igår och dom säger bara att dom inte har gjort något fel.

På avtalet står det inte att telefonen är operatörlåst. Enligt telenors chatt ska det stå efter telefonmodellen.

Det enda på avtalet står det om telefonen eller bredbandet är operatörlåst så går att att låsa upp efter angiven tid.

• Anna undrar

Om det inte står i avtalet att den är op-låst men den ändå är det så är det klart ni kan häva avtalet. Det begränsar ju kraftigt användandet. Men jag har väldigt svårt att tro att Telenor missat det, det är ju säkert ett standardavtal?
    Men det är ju bara att knalla ner till butiken och visa upp avtalet, står det inte där så gör det inte.

• firepuzz

det är några mil till butiken så därför har vi ringt.
    Det står ingenstans på avtalet att den är operatörlåst har kollat flertalet gånger. På kvittot och på katrongen med mobilen i står det men det las direkt ner i påsen efter avtalet var påskrivet

• firepuzz

dom ger inte med sig så vi kan ingenting göra.
    Det är så sjukt dåligt ifrån deras sida.

• Elka

Jag tycker du ska ta kontakt med konsumentvägledaren i din kommun. Han eller hon kan ge dig bra råd om hur du ska gå vidare.

Som jag ser det har du rätt att häva avtalet, så länge det  inte strå i det. Dessutom sa säljarent inte är operatörslåst.  Alltså gav han dig fel information och det ska inte du lastas för- En seriös säljare hade låtit dig hävt köpet på en gång. Lycka till.

• firepuzz

Jag vet men han nekar ju till vad han har sagt så ord står mot ord i denna situation.
    Ja en seriös säljare vill ju alltid det bästa för kunden men det vill absolut inte han och inte butikschefen som är det otrevligaste jag mött.

• quilla

Känner igen mig. Är sjukt trött på telenor.
    Första telefonen jag köpte så säljaren att det var bra täckning och 3g, men det visade sig vara 2G och kass täckning, så då erbjöd de mig en ny telefon billigare, men att jag fortfarande skulle betala av på den kassa mobilen. Det blev alltså dubba kostnader för mig. Jag fick  ett nyckelband med telenorloggan på för besväret!
    När mitt förra abonnemang höll på att gå ut så ringde en tjej och ville sälja på mig en mobil. Jag ville fundera och gick in på nätet och tittade. Där var både abonnemanget och mobilen billigare! När tjejen ringde upp påpekade jag detta men hon menade att om jag köpte telefonen av henne skulle hon vara som en person som jag alltid kunde kontakta omdet uppstod problem ( yeah right) och efter en massa prat fick jag köpa telefonen av henne till ungefär samma pris som på nätet. Jag frågade uttryckligen vad det var för hörlurar som ingick (ville ha mjuka som går att anpassa efter örat) och hon försäkrade mig om att det var sådana som jag ville ha. När telefonen sedan kom så var det såklart inte det. Lite fånig grej att bli upprörd över, men jag ringde upp och krävde att de skulle skicka sådana lurar jag blivit lovad. Blev nekad. Sedan bad jag om att få prata med chefen och då beklagade hon och lovade att ersätta lurarna om jag skickade in kvittot. Tröttsamt.  Jag kommer inte att ta Telenor igen när detta abonnemanget löper ut. Tycker att det handlar om goodwill. Om de sköter en sådan här fråga på ett snyggt sätt har de en trogen kund... Det skulle vara så himla lätt att be om utsäkt för felaktig information och rätta till problemet.

• firepuzz

usch hatar telenor.

Men har nu insett att jag även fått fel information av en butik som säljer tele2.
    Så imorgon blir det ner dit och bråka med dom istället.

Svar på tråden Problem med telenor