Min högsta önskan skrev 2010-04-13 11:38:55 följande:
Mums! Det är ju Helge Skoog som gör halva programmet! Tycker det är riktigt kul med hans komnetarer! Den där kalaslådan kan jag förövrigt gärna ta receptet på! Lät gott!!
nej ush, jag gillar inte när folk är sarkastiska och komam med klyftiga kommentarer, händer att jags tänger v ljudet på AFV ibland när jag är på dåligt humör och stör mig och han är ändå vänligare och lite rolig med sina kommentarer.
Kalaslåda, du tillagar bacon, tagiatelle, beasås först. sedan skopar du upp tagiatellen i en form. strö baconen över (kan vara rå bacon med) och sedan har du i tex majs och champinjoner. när du haft i allt du velat ha i så häller du beasåsen över alltihopa och sedan river du ett lgaer med ost och så in i ugnen. tror ugnen ska vara på ca 175 grader men det beror ju på ugn. när osten har smällt så är det färdigt.
brukar ta en ca 35 - 40 min när man gjort det några gånger. perfekt när mans ka ha gäster och bara vill göra något enklare. vi brukar ha sallad till och så juice, det är väldigt mättande.
jag har testat variera och man kan låta ideerna flöda. dom hade rea på pizzaskinka en gång så då hade jag sådant i och då använde jag macaroner istället för tagiatelle.
varje gång jag gör brukar gubben hugga in på resterna och vara snabb med att göra matlådor =)