• vivillblitre

Vad göra mot halsont?

Hallu!
    Har fått sjukt ont i halsen och näsan den rinner, tror jag har feber och känner mig riktigt krasslig. Var väldigt längesedan jag var sjuk, så nu när jag väl är det så känns det nog dubbelt så jobbigt :P

Har ni några tips och förslag vad som hjälper mot halsont och snorig näsa. Vet att det fins massor för förebyggande. Men nu har jag ju redan åkt på det..

Vet bl.a. att det är bra för halsen med honungsvatten.. en stor wishkey hade säkert varit bra :) Men jag är ju gravid :)

Har ni några tips? Hur brukar ni göra?

• Svar på tråden Vad göra mot halsont?
  • lillithsmamma

Jag brukar dricka kan jang och massor av vatten även vila mycket.

• Tessaa

Mycket vila såklart.. :)

Här hemma brukar vi göra té med honung i samt några halstabletter som får smälta i. Jättegott och skönt för halsen!

Strepsils funkar bra för mig, dock är de ganska så dyra...

Halstabletter som heter någonting med Dr. ? (finns i mataffären, brun påse) kan lösas upp 8-10st i  té eller varm mjölk för bra effekt!

Mycket vitaminer så kanske du blir frisk lite fortare i alla fall..

Krya på dig!

• Starla

Min mormor har alltid sagt att man ska gurgla saltvatten (för halsont då såklart) och oavsett om det är humbug eller inte så tycker jag att det har funkat. Bakteriedödande så det förslår.
    Men förutom det så håller jag med ovanstående talare; vitaminer, vatten och vila. Oj! De tre v'na. {#lang_emotions_tongue_out}

• Lao

Hej jag har halsfluss Först hade jag jätte ont i halsen dagen efter fick jag feber sedan gick jag till doktorn och fick medicin (Kåvepenin) och jag smittade fortfarande så efter tre dygn var jag smittfri .men jag stannade hemma från plugget.jag dricker mycket varm te och varmt vatten med honung.men glass är jättebra med eftersom det kyler ner halsen man skulle ta en tablett tre gånger dagligen som jag kombinerade med alvedon jag känner mig lite hängig men har inte mycket ont längre

Halsfluss
Svar på tråden Vad göra mot halsont?