• Nilla74

Aktivitetstavla till spjälsäng

Någon som vet var man kan köpa det? Och vad kostar de ca?

• Svar på tråden Aktivitetstavla till spjälsäng
  • luzorsus

finns väl en från fisher pice, kolla i en affär som säljer det märket..........

• Pyret05

Vi köpte våran på eko. Kommer inte ihåg priset men det var över 120. De finns visst på gekås med.

• cma

Vi har en mjuk aktivitetstavla till spjälsäng som vi köpt på BR. Kostade 129:- om jag inte minns fel...

• MammaFia

Hoppa över detta om ni inte vill höra annat än inköpstips

I sängen ska man lära de små att sova, inte att aktivera sig. Så lite intryck som möjligt i eller runt sängen är det bästa om man vill att barnet ska komma väl till ro å sova lugnt.

• Pyff

Finns säkert på Babyproffsen tex.
    För övrigt håller jag med MammaFia.................vi har aldrig haft några grejer i sängen annat än nalle till Alexander just för att det är en sovplats och inte en lekplats, men det är ju upp till var och en

• Jen80

MammaFia: Tänkte precis som dig när jag läste tråden... Fast vi satte i och för sig upp en mobil (ingen som låter, utan bara en i trä med flygplan på.. jättefin), men det är också allt... inga leksaker i närheten av sängen

• cma

Vi har använt vår på morgonen och under dagen i spjälis när lillfisen suttit o grejat på egen hand. Men håller med om att det inte är särskilt smart vid "nannis". Men oftast går de ju att sätta fast lite varstans, stolen, dörrknoppen etc. Kan vara lite kul när de kan sitta och ha den precis framför sig

• Nilla74

MammaFia m fl: Vi fick en sådan när Daniel föddes, men vi satte den i bilen istället. Suveränt!! Och nu ska jag köpa en till en kompis som har fått barn. Håller med dig!!!

• Hallonmopeden

Vad smart att sätta i bilen!!! Som sagt i sängen ska det ju sovas....

• MammaFia

Perfekt i bilen! Det har jag inte tänkt på. Vi hade oxå en mobil å sen babygymet att leka med å titta på medan lillan låg på lekfilten. Men vi märkte fort att det inte funkade i sängen.

Svar på tråden Aktivitetstavla till spjälsäng