Bästa hemförsäkringen?
Vilken hemförsäkring är bäst? Täcker mest osv och vad kostar dom?
Vilken hemförsäkring är bäst? Täcker mest osv och vad kostar dom?
Det var ingen enkel fråga!
Det beror på en massa olika saker; var du bor, hur gammal du är, lösörevärde, självriskbelopp osv.
Du måste ju kontakta försäkringsbolagen och be dom beröäkna priset. Många har ju så att man kan göra detta på hemsidan. Googla!
Ett annat tips är Insplanet som gör sökningar för dig.
Ah tack! men täcker inte alla hemförsäkringar inom samma bolag samma saker? Eller varierar det som priset?
Som dom sagt tidigare beror det på var man bor o.s.v. Sedan finns det en del saker som i alla fall jag tycker man skall tänka på. Har man akvarium skall man säga det och kolla om hemförsäkringen täcker det. Samma sak med iphone alla försäkringsbolag har inte med just iphone. Sedan är det smart att ha samma försäkringsbolag på bil och hemmet eftersom om du får inbrott i bilen täcker bilförsäkringen bara yttre skador medan hemförsäkringen tar det som är stulet inne i bilen två olika försäkringsbolag blir det dubbla självrisker. Samma försäkringsbolag så blir det en självrisk. Sedan kanske du inte har bil, akvarium eller iphone, men tipsar i alla fall.
Vi har samma försäkringsbolag på bil och hemmet och kommer att täkna en barnförsäkring hos dom i aug när vår son föds (om allt går bra) det gör att vi får 10% rabatt på bil och 20% rabatt på hemförsäkringen tror jag det var vilket för oss gör 1200kr/år bara på bilen. Så ett annat het tips är att försöka samla alla föräskringar på ett ställe
Tack så mycket!
Efter en del surfande blev det länsförsäkringar som var absolut billigast (784kr/år inkl. "drulle", självrisk 800kr).
För att jämföra villkor brukar jag kolla här: www.konsumenternasforsakringsbyra.se