Går det till såhär? (soc)
Blev uppringd från hemligt nummer till mobilen av någon som sa sig vara från soc, att de fått in en orosanmälan angående min dotter. De ville komma på hembesök dagen efter och jag sa som det var, att jag ska föda barn när som helst och är jag hemma går det fint. Dagen efter ringde de igen, då var jag på BB eftersom jag fött kvällen innan, och vi bestämde att de får komma veckan efter. Hörde inte ett pip på hela veckan så idag ringde jag upp dom för att kolla... De sökte på både mitt och min dotters personnummer men hittade ingenting i sitt register. Jag vet ju själv att jag inte har något att oroa mig för så de är välkomna att komma om de vill, men jag funderar på om det kan ha vart nån som ringt för att jävlas, alltså att det inte varit "riktiga" soc? Hon jag pratade med när jag ringde idag skulle prata med sina kollegor och se om nån visste vad det handlade om men har inte ringt tillbaka ännu.
Har tidigare fått polisen på besök mitt i natten då någon ringt och anmält att det varit bråk och misshandel här, vilket inte stämde. Vi låg och sov och här har aldrig förekommit någon misshandel what so ever...
Frågan är, brukar det gå till såhär när soc kontaktar en vid en orosanmälan? Att de ringer från hemligt nummer till mobilen?
Jag tänker hursomhelst polisanmäla alltihopa, det här är enligt mig och min sambo trakasserier...