Tjejer som inte vill ha barn, Finns det?
Hur vanligt är det egentligen med tjejer som inte vill ha barn? Hittils har jag faktiskt aldrig träffat en tjej som inte vill skaffa barn och familj!
Ni tjejer som inte vill, finns ni? Varför vill ni inte? För mig är en framtid utan familj och barn otänkbar. Hur tänker ni? Jag vill så gärna veta och förstå hur ni resonerar! Vad ska man fylla hela livet med? Resor osv javisst, men vardagen då? Skulle inte det vara fruktansvärt tomt? Berätta!
Anledningen jag börjat undra är för att jag vill inom få några år skaffa barn men min älskade sambo vill inte och säger att han aldrig kommer vilja. Kommer han verkligen hitta en kvinna att dela livet med som inte vill bilda familj undrar jag.. Vi bor i en ganska liten stad så chansen känns mindre att träffa en just sån kvinna.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 19:20
Jag tycker inte att det är konstigt eller något sådant! Jag skulle bara vilja sitta ner och prata med en kvinna som inte vill ha barn. För jag vill verkligen förstå och få förklarat hur dom tänker och resonerar! ÄVEN MÄN. För min sambo kan inte förklara, han vill bara inte. Jag vill förstå! För jag kommer förmodligen behöva lämna mitt livs kärlek pga av hans val att inte bilda familj. Jag vill väl kunna lämna han med lite förståelse varför, antar jag.