• untensyu

Hjälp?! Vecka 14 och KONSTANT kissnödig!

Två ggr har jag besökt närakuten för urinprov, och det har inte varit urinvägsinfektion. Trots detta är jag fortfarande kissnödig... HELA TIDEN! Är det livmodern som pressar emot redan? Hur blir det då i slutet av gravitideten? =/

Jag var på toa och klämde ut några droppar för 5min sen och nu är jag olidligt kissnödig. Men jag VET ju att det inte kommer komma mer än några droppar! Det gör inte ont och svider inte, men det stör vardagen som tusan!

PLUS att jag ska jobba extra i sommar som lastbilschaufför, köra långa nätter utan kisspause! =/ Hur 17 ska jag fixa det?

Finns det NÅGOT man kan göra? Eller är det bara att knipa och lida?

• Svar på tråden Hjälp?! Vecka 14 och KONSTANT kissnödig!
  • Hhoney

Exakt sa var det for mig runt v20, att kora bil langt eller bara ga runt i affarer blev olidligt.. letade efter toalett var jag an var. Tankte ocksa hur det skulle bli langre fram..
    Men nu i v30 och for ett par veckor sedan har det blivit mycket battre. Kissar fortfarande ofta men inte alls samma "kissa-pa-sig-kansla" om man inte kissar var 4e minut.

• untensyu

Usch vad jobbigt! :( Jag bör inte stanna fler än 1-2 ggr med lastbilen på natten, då jag har en tid att möta en annan chaufför för byte av lastbil! Och kör jag längre turen så gäller 4½ TIMMAR körtid (helst utan stopp!). Nervöst som tusan!
    Jag hoppas VERKLIGEN att det hinner bli bättre!!!

Vet du nått som gör att det blir liiite bättre? Nån speciell dricka, mat? Värme mot magen? För jag klarar knappt 20 min utan att känna den där JAG-KISSAR-PÅ-MIG känslan! =/

• SailorGirl

Första delen av graviditeten är det hormoner som gör en kissnödig. Sista delen är det barnet. Det brukar visst vara lugnt andra trimestern, men alla är ju inte stöpta i samma form. Kolla så du inte har urinvägsinfektion bara. De kan vara "tysta" och bete sig som du beskriver.

Jag håller på att dö av kissnödighet om det går 2h mellan turerna, men oftast kan jag ignorera kissnödigheten som kommer just efter att jag precis kissat. Lite knipövningar kan hjälpa och att hålla sig sysselsatt, så man glömmer... Det värsta som finns är att tänka "Tänk om jag blir kissnödig och det inte finns en toa!". Då kommer nödigheten som ett brev på posten

• camillas1985

Jag är också konstant kissnödig och har varit sen dag ett tror jag och nu är jag i v.26. Inte roligt och jag måste hela tiden tänka på hur mycket jag dricker om jag ska iväg någonstans. Jag får en riktigt svidande kissnödighet, jag har inte kollar för UVI men jag var hos bm förra veckan och hon tyckte det lät normalt för det gör inte ont när jag kissar.
    Jag har tyvärr inget tips för att göra det bättre utan det är bara dricka så lite som möjligt när du inte har möjlighet till toa och dricka mycket sen så du får i dig det som behövs. Tror inte det finns något man kan äta eller dricka för att kissa mindre och finns det det så ska jag köpa det =).

Isak 090201 BF 100724
  • untensyu

Det enda jag vet ang vätska är att man bör undvika kalla drycker, även kallt vatten. Vattnet ska vara näst intill ljummet för att kroppen ska ta upp vätskan bättre... ju kallare vattnet är, desto fortare rinner det bara igenom kroppen!

Men jag är kissnödig oavsett om jag dricker eller inte, och det kommer inte värst mycke nångång tycker jag! Senast jag testade mig för "uvi" var i lördags eller söndags, och det visade negativt. Idag verkar det vara ganska OK, men iofs har jag bara suttit på min söta rumpa hela dagen så vad vet jag!? {#lang_emotions_tongue_out}

Skönt att veta att jag inte är ensam iaf! Vilket jag iofs förstod, men visste inte att det skulle kännas SÅHÄR bara. {#lang_emotions_undecided}

Tack alla! {#lang_emotions_flower}

• Pilu
    camillas1985 skrev 2010-04-12 20:30:32 följande:
    Jag är också konstant kissnödig och har varit sen dag ett tror jag och nu är jag i v.26. Inte roligt och jag måste hela tiden tänka på hur mycket jag dricker om jag ska iväg någonstans. Jag får en riktigt svidande kissnödighet, jag har inte kollar för UVI men jag var hos bm förra veckan och hon tyckte det lät normalt för det gör inte ont när jag kissar. Jag har tyvärr inget tips för att göra det bättre utan det är bara dricka så lite som möjligt när du inte har möjlighet till toa och dricka mycket sen så du får i dig det som behövs. Tror inte det finns något man kan äta eller dricka för att kissa mindre och finns det det så ska jag köpa det =).
    Jag hade uvi under i stort sett hel graviditeten från v. 25, fick ta åtminstone 7 penicillinkurer...och jag hade ALDRIG ont när jag kissade utan mina enda symptom var att jag var konstant kissnödig, framför allt när jag nyss kissat och efter ett tag gick det över till att bli lite svidande längst ner i magen. Hade alltså aldrig dom vanligaste symptomen men likförbannat så var infektionen ett faktum Ett tips är att iaf kolla upp det!
    ♥ Välkommen Max ♥
  • SailorGirl
    untensyu skrev 2010-04-13 12:39:07 följande:
    Det enda jag vet ang vätska är att man bör undvika kalla drycker, även kallt vatten. Vattnet ska vara näst intill ljummet för att kroppen ska ta upp vätskan bättre... ju kallare vattnet är, desto fortare rinner det bara igenom kroppen! Men jag är kissnödig oavsett om jag dricker eller inte, och det kommer inte värst mycke nångång tycker jag! Senast jag testade mig för "uvi" var i lördags eller söndags, och det visade negativt. Idag verkar det vara ganska OK, men iofs har jag bara suttit på min söta rumpa hela dagen så vad vet jag!? Skönt att veta att jag inte är ensam iaf! Vilket jag iofs förstod, men visste inte att det skulle kännas SÅHÄR bara. Tack alla!
    Det är en myt med vattentemperaturen.
  • Drömmerdrömmar

Först är det hormonerna i din kropp som gör att du blir kissnödig och har kissnödigkänslan fast det bara kanske kommer några droppar.

sen brukar det oftast gå över under en period sen börjar man oftast kissa igen men då är det pga att bebis/livmoder trycker neråt på urinblåsan.

t.ex jag var kissnödig (gick upp o kissade 2-3 ggr på natten) typ mellan vecka 8-14 eller nåt sånt minns inte men typ så, sen har det varit lugnt ett par veckor sen började jag gå upp nån gång då o då på natten igen i v 19

Svar på tråden Hjälp?! Vecka 14 och KONSTANT kissnödig!