• metallic

Bra skalkläder!!

Ska köpa skalkläder till min 1åring, vill att dom ska tåla mycket vatten då hon rätt som det är kan ha satt sig i en vattenpöl och så vill jag att dom ska andas och självklart vara sköna och lätta att röra sig i.
    Men det finns ju så mycket att välja mellan POP, Helly hansen, altitude 8848 mm.
    Så nu vill jag höra era erfarenheter och tips på vad man ska köpa!

• Svar på tråden Bra skalkläder!!
  • sarsparis

Vi har köpt fix på lindex, tycker de verkar bra, än så länge är min 2 åring som älskar vatten torr iallfall. vet flera som är nöjda med sina fixkläder. billigare än pop är de också. sen vet jag några som har från everest som de också är nöjda med.

• metallic

ok, kanske ska kolla på fix då, tål dom torkskåp? Kanske är bra om dom gör det när hon ska börja på dagis.

• idacathrine

vi har pop till 2,5 åringen och älskar dom.

• arkeologitjejen

Vi har testat Fix till Linnea och jag tyckte inte alls att de var särskilt vattenavstötande och hon frös ofta när hon lekte ute så vi investerade i POPs skalbyxor och jacka på rea och de är verkligen underbart bra. Väl värda sina pengar om du frågar oss och då är vi verkligen inte några rikisar som snyter ut pengar.

Linnea 080310
  • nexie

Pop är ju bra men det är ju också för dyrt (tycker jag).... Everest eller lindex skulle jag säga förutom pop. Tror everest är mer vattentätt än lindex.

• Tinnys

jag säger som föregående... pop, fix eller everest vi har everest byxor är helbra och så har vi pop jackor också kanon

• idacathrine
    nexie skrev 2010-04-12 21:52:57 följande:
    Pop är ju bra men det är ju också för dyrt (tycker jag).... Everest eller lindex skulle jag säga förutom pop. Tror everest är mer vattentätt än lindex.
    man kan fynda på rea eller på tradera!
  • tessan27

Po.p har mycket högre vattenpelare än fix och everest, så vill man slippa galonisar skulle jag köpa Po.p annars spelar det nog ingen roll.

Vi kör på Po.p och är helnöjda.

• metallic
    arkeologitjejen skrev 2010-04-12 21:52:37 följande:
    Vi har testat Fix till Linnea och jag tyckte inte alls att de var särskilt vattenavstötande och hon frös ofta när hon lekte ute så vi investerade i POPs skalbyxor och jacka på rea och de är verkligen underbart bra. Väl värda sina pengar om du frågar oss och då är vi verkligen inte några rikisar som snyter ut pengar.
    ok, då köper jag inte fix.

Är det ingen som har provat altitude 8848? Såg att det fanns på intersport där jag bor men har aldrig hört talas om det märket förut!
  • solstraalen

Vi har haft totalt 3par fix överdragsbyxor och dom har inte släppt igenom en vattendroppe. Har inte behövt regnkläder alls med dom, inte ens dagis har tagit på honom regnbyxor, efetrsom han är torr med fix på sig.

Pops skaljackor är iaf oslagbara, men deras skalbyxor är skit enligt mig.
    Dom tål inget alls knappt, blir hål direkt.

Min tjej har pops, dom har hon använt totalt 2månader kanske och hon är lugn, klättrar osv inte, flera små hål på knäna redan, medans hennes lillebror har fix och han är en "vilding" men hans byxor är superfina.

Pojke 10, flicka 4, pojke 2½.
  • metallic

åh det här är ju jätte jobbigt. vet inte vad jag ska köpa för jag vill ju inte ångra mig sen. Alla verkar ha olika åsikter om märkerna. såg att pop hade vattenpelare på 10000 medans didrikson bara hade på 2000. Skulle vara kul att höra nåt om några andra märken än dom som nämts i tråden.

• alvide

Köp skalkläder på 10000 vattenpelare om du är ute efter bra skalkläder som ska funka i vattenpölar.
    Vi använder Nanook och är jättenöjda men i det dyraste laget. De har rea och erbjudande då och då.

• Gravid 75

Vi har haft altitude8848 i vinteroverall och är jättenöjda med den, kan dock inte säga något om deras skalkläder... Lite ot, men en kommentar om kläderna i övrigt.

• metallic

nån som vet vilka skalkläder som har 10000 vattenpelare? kan va skönt att veta så slipper man springa runt i olika affärer för att kolla det.

• Lejoliv

Rekommenderar att du köper en skaloverall till ettåring, glipan mellan byxa och jacka släpper in både vatten och grus/sand.

PoP:s funkar jättebra även för en som kryper (men visst, den kostar...)

Annars har Reima/Lassi och Travalle/Remu jättebra skaloveraller.

• tessan27

Po.p, Reima tec och Nannok har 10 000 i vattenpelare, de andra märkena som ni skiver omhar 5000 eller mindre.

• Sarah84

Jag säger POP, utan tvekan det bästa vi haft. Kostar tyvärr där efter.. Men superbra är dom..

Svar på tråden Bra skalkläder!!