Foglossningsbälte, vart hittar jag det?
Nu tar snart min foglossning i svanskotan död på mig. Jag är bara i v 15 men det är tufft som fan. :( vart köper man sådana bälten?
Nu tar snart min foglossning i svanskotan död på mig. Jag är bara i v 15 men det är tufft som fan. :( vart köper man sådana bälten?
bara hört så kan inte säga till 100 men i vanliga barnvagnsaffärer
Jagköpte mitt på Gula Rehab
www.gulare.com/shop/index.php
Jag köpte mitt bälte via sjukgymnasten, men det kommer härifrån - http://www.gulare.com/shop/index.php?main_page=index&cPath=83
Jag köpte det via www.nordicare.se
De ser så smala ut :/ och det ser mest ut som om de hjälper till att hålla upp magen, jag har ju ingen mage att tala om direkt. :/ Det är ju nedre delen av ryggen och svanskotan som är mitt problem. Skulle behöva ett bälte som är bredare bak. :P
jag fick mitt hos sjukgymnastiken i v 16. kanon bra.. men vet att vissa komuner får köpa själva å andra inte
jo, foglossning sitter i svanskotan också. Det känns ungefär som den vore bruten, jag var hos sjukgymnasten förra veckan för att kolla just detta och hon förklarade att man kan ha foglossning i hela kroppen, men smärtan är i höfterna/ryggen bak och fram. Om det gör ont när man bajsar eller krystar i svanskotan så är det solklart foglossning där med.
Är där jag har ondast, men det kan även göra att man blir mer plattfotad udner graviditeten så blir skorna för små är det inte enbart för att fötterna svullnar.
Jag fick en lång utläggning om detta :D
Jag har någon sjukdom som förvärras av foglossningen då jag är överrörlig och blir ännu mer överrörlig nu av hormonerna så mina händer och fötter men även andra leder har lättare att hoppa ur led nu, och det är enbart pga. hormonerna. Hade ingen aning om det förut.
Så de som ofta får ont av foglossning tidigt är kvinnor som är överrörliga, även om alla kan få det.
Foglossningen kan kännas på olika ställen under olika delar av graviditeten. Beror lite på vad du belastar när du rör dig. Vart efter magen växer så ändrar du ju kroppshållning. Bältet är ju till för att räta upp kroppen så att du inte felbelastar, och detta ger ju automatiskt smärtlindring. Sen blir man ju inte helt smärtfri, men klart mycket bättre. Jag klarade iaf av att jobba fram till 3v innan bf (hade planerat att gå hem då), trots att foglossningen startade i typ v 16. Men det är ju också olika för alla.