• Anonym (ögonbrynslösa)

Jag har inga ögonbryn, ngn kunnig som kan komma med bra tips?

Så här ligger det till.

Som tonåring så plockade jag i princip bort allt och hade bara en tunn tunn linje.

Mina hårstrån växer väldigt glest, de är tjocka och de står rakt ut när de växer, dvs, det riktar sig inte åt något håll utan växer bara rakt fram.

Numera så växer de knappt som en linje utan de lixom växer lite här och var, men jag får aldrig till en linje hur mycket jag än försöker "spara ut".

Jag vill så gärna ha naturliga fina ögonbryn, men de vill inte samarbeta med mig, jag måste måla mina ögonbryn varje dag för att de ska se hela ut.

Finns det någon kunnig inom detta område som kan komma med något tips om vad jag kan göra åt detta?

Tatuering finns redan i tankarna men vill gärna veta om det finns något annat jag skulle kunna göra?

• Svar på tråden Jag har inga ögonbryn, ngn kunnig som kan komma med bra tips?
  • Anonym (Me 2)

Här är en till med samma problem. Sönderplockade sedan bra många år.

Gjorde en kosmetisk tatuering för 5-6 år sedan som blev bra men tyvärr nu bleknat. De började blekna redan efter 2-3 år så efter det har jag fått måla dem också, lite trist.
    Men funderar dock på att fylla i dem igen. Går inte göra så mkt mera...
    Svårt att forcera fram hår som inte vill växa ut...

• Anonym

Jag har hört om en salong i Lund som "skuggar" dit brynen genom tatuering. Det ser mer naturligt ut än när de "ritar" de där extrema linjerna. Det kanske är ett alternativ? Hitta någon som mer tatuerar strå för strå på något vis istället för den där "hårda" looken! Jag kommer dessvärre inte ihåg namnet på salongen.

Hoppas du kommer på vad du vill göra!

• Anonym

Mina ögonbryn är så ljusa att de inte syns, därför måste jag också fylla i dem (eller rättare sagt skugga ögonbryn) varje dag. Jag tror att det bara finns två alternativ; träna att skugga ögonbryn själv så att de ser ut som tatuerade, eller tatuera dem. I vilket fall så blir de aldrig helt naturliga. Men idag, om man har råd, är det mycket möjligt att man skulle kunna göra en hårtransplantation och få de ögonbryn man vill ha.

• Anonym (Me 2)

Hon jag skall gå till gör naturliga bryn, strå för strå, och hur mkt man än tränar kommer man ju aldrig att kunna få till nåt liknande själv varje morgon.
    Dock är jag gravid nu så jag tror inte man ska göra det under tiden man är det, men sen är det dags igen!

• Dzaga

Heej!
    Samma problem här...vi har vuxit upp under "plock" eran hahaha
    Men jag gjorde samma någon månad sen så tatuerade jag in brynen.
    Och jag har tidigare tatuerat eyeliner, och den här tjejen va gryyym, hon tatuerar "strån" så brynen ser så naturliga ut, när jag säger till någon att jag gjort de så tror dom mig inte=)

Att de bleknar efter 2-3 år e helt normalt, de e juh inte som vanliga kropstatueringar, då går dom in djupare än permanent Makup.

Tjejen jag gjorde hos finns i Stockholm, Hanna heter hon!

Ha de bäst tjejer! No more suddade ögonbryn:P

• 071001

Samma här! De är inte sönderplockade, men gles hårväxt och bleka bryn. Dels så färgar jag dem och dels så fyller jag i dem. 
    Dzaga, har du en bild på dessa tatuerade bryn?

Svar på tråden Jag har inga ögonbryn, ngn kunnig som kan komma med bra tips?