• Anonym (ajaj)

Som kramp under vänster bröst.

Har sen ikväll haft ont under vänster bröst och nu gör det ännu ondare. Det är som kramp och värken kommer i omgångar, inte konstant. Vad är detta?? Tog en alvedon ihopp om att det ska bli bättre. Kan ju inte sova och det gjorde ännu ondare när jag la mig på höger sida.

• Svar på tråden Som kramp under vänster bröst.
  • jennyc

det är nog just kramp du har. får detta själv ganska ofta och blev livrädd i början innan jag visste för jag kunde inte hitta nån orsak till att de började krampa. men de kan komma ändå. på mig blir det ömt, ont att andas eller dra djupa andetag men de enda som hjälper är att vänta ut det men det är ingen fara

• Anonym (ajaj)

tack för ditt svar. Ja det är väll bara att vänta ut det då kanske....blir nog att sitta här ett tag då tur man inte ska jobba imorgon.

• Anonym (Ring nu!)

Hur gammal är du? Ring sjukvårdsupplysningen på en gång. Sök ingen diagnos här - ring på en gång! Snälla....

• jennyc
    Anonym (ajaj) skrev 2010-04-13 01:12:36 följande:
    tack för ditt svar. Ja det är väll bara att vänta ut det då kanske....blir nog att sitta här ett tag då tur man inte ska jobba imorgon.
    ja man blir lite nojig för man tänker ju med en gång på hjärtat...men är det hjärtat så är det så många andra symptom som ska till, inte bara kramp i bröstkorgen. ta de lugnt och försök sova :)
  • Anonym

Alla smärtor i bröstet ska kollas upp men det låter mer som att du har en muskelspänning eller någon kota som ligger fel i bröstryggen.

• Anonym (ajaj)

Men alltså det är inte i hjärtat överhuvudtaget som det gjorde ont utan under bröstet. Där sitter inte hjärtat Det har gått om nu. Tack för era svar.

Svar på tråden Som kramp under vänster bröst.