• Anonym

Nån som har erfarenhet att blöda under graviditeten?

fick reda på i går att jag var gravid blev super glad.men jag började även att blöda lite i går och i dag har jag blött ännu mera. är rädd att det kan vara ett tidigt missfall, är det någon som vet något om detta eller har erfarenhet?

tacksam för svar!

• Svar på tråden Nån som har erfarenhet att blöda under graviditeten?
  • Jennie Brunflo

Men vännen....blöder du fortfarande!

Min kompis blödde mycket under sin graviditet...så mycket att de inte fick reda på att hon var gravid förrän det gått 4 månader. Hon trodde bara det var mens och att den var lite konstig för att hon åt penicillin.

MÅNGA blöder och allt är ok.

Tyvärr kan det ju också vara missfall när man blöder så tidigt.

Jag håller alla tummar för dig och skickar en stoooooooooooor kram och en påse cybergodis.

Sköt om dig nu, och hoppas någon med egen erfarenhet kan stötta dig! Jag förstår att det är en sådan person du vill prata med just nu.

KRAAAM!

• Nicegirl

tack vad gullig du är. jag är tacksam för alla som skriver till mig. allt känns så jobbigt , det är ju ovissheten som är jobbig när jag inte vet om jag ska ha en bebis eller om jag precis fått missfall!

KRAMIZ

• Nightwish

jag har! läs mitt inlägg under missfall (tänkte sprida lite hopp) Kram

• Jenny81

Jag blödde ganska mycket under de 3 första månaderna, sen hade jag nån liten blödning lite senare också. Men, de sa åt mig att lägga mig ner ta det lugnt o inte lyfta nåt. Var helt hysterisk o ringde barnmorskan å grät, men de sa bara att "om det nu är missfall på gång, så kan inte vi göra något åt det såhär tidigt iallafall". Så länge man inte har ont i magen är det okej!! Men ring BM vettja...
    Jag fick min lilla tös den 11 maj 2003 fastän jag blödit under grav.. :)

• superkvinnan

Det beror ju på om du har ont eller inte. Jah hade iof ont och blödningar i vecka 12. Blödde sen i fem veckor,är nu i v 24 och allt verkar bra.

• SYLO

Jag blödde hela graviditeten med min dotter fram till v28 då hon föddes. I början kan man ju dock ej göra nått åt det bara att hoppas. LÄngre fram kan man bli sjukskriven ofta på koller osv.

Inte lyfta mer än ett mjölk paket ansträng dig inte för mycket, ha inte samlag det kan ställa till det mera ex infektioner osv....

Som Jennie Brunflo skrev jag fickj veta att jag var gravid i v24 med min dotter så livet är olika hade innan tagit 3 urin grav tester alla neg men blod prov visade i v24 posetivt snacka om att det kan vara konstigt.

Men prata med en BM om din oro du har ju alltid rätt att ringa och ställa frågor vet inte vilken v du är i men men lycka till...

Svar på tråden Nån som har erfarenhet att blöda under graviditeten?