• litenochpigg

barnvagnspromenader i göteborg?

Hej,
    nybliven mamma som går raska långpromenader i vårsolen söker likasinnade. Bor i Göteborg sedan i höstas och min bebis är en månad gammal. Promenerar oftast i slottsskogen men andra platser passar också såklart. Ibland med bebis i vagn men ofta blir del bärsjalen jag får ta till.
    Tänker prova babysim när han blivit lite större(kanske har någon erfarenhet om detta?)
    Bor nu i Linnestaden men flyttar till Flatås i sommar. Jobbar med barn och musik. Hör av er!

• Svar på tråden barnvagnspromenader i göteborg?
  • göteborgsfru

Mitt tips är at testa Hälsolotsens promenader och att anmäla dig till babysim snart (blir snabbt fullt!), min tjej började på sim vid 3 mån ålder och älskar det! Massor av bra tips för Göteborg finns också på http://aktivitetsakuten.blogspot.com/!

• Bovis

Vi går på Babysim på Hagabadet 2ggr/vecka. Det är veckans höjdpunkter. Det är lite dyrt men värt varenda krona!!!

• Nygift2008

Om du har facebook  kan du gå med i vår grupp där:
    Aetemus Amor.
    Bli vän med Anna-Karin Kihlgren så kan du sedan bli med i gruppen där hon är administratör. Vi är ett gäng mammor i Göteborg som hittar på olika saker på dagarna...

• nordhem

Hej!

Jag skulle också vilja träffas för promenader. Bor i Linne med min dotter som fyllt 5 månader. Såg att någon skrev om Hagabadets babysim - vi ska börja där nästa vecka! 

Vill gärna hitta på lite mer saker på dagarna med min dotter och andra mammor! :)

/S 

• zaronni

Hej,

Jag skulle också gärna träffas för promenader. Har en dotter som är 4 1/2 månad.
    Skulle vara kul att träffa någon att umgås och prata med.

• litenochpigg

Hej!
    Det var ett tag sen jag startade tråden så jag hade glömt den. Jag och min son (7 1/2 månad) går fortfarande långa promenader och joggar också lite med vagnen:) Hänger gärna på så klart. Idag skulle jag tro att vi kommer iväg om ett par timmar vid 12 kanske. I morgon med.
    Ha det gott!

• zaronni

Går du fortfarande i Slottskogen eller brukar du gå någon annan stans nu. Jag vet inte vart Flatås ligger. Vi bor lite utanför stan.
    Jag brukar också jogga men förderar att göra det utan vagnen. Men har även testat med vagn.

• litenochpigg

Flatås ligger mellan marklandsgatan och frölunda. Jag går ofta runt majorna genom linnestaden och slottskogen.

Svar på tråden barnvagnspromenader i göteborg?